Mos Maiorum - A politika íratlan szabályai

Magyar-brit külön út?

2011. december 09. - Hörcher Ferenc
Forrás: telegraph.co.uk

KOMMENTÁR

Péntek reggelre a világnak olyan benyomása támadt, hogy a britek és a magyarok akadályozzák meg az új európai alkotmányos szerződést.

 

 

A Merkel-Sarkozy páros mindent megtett, hogy kész helyzet elé állítsa az európai vezetőket a csütörtökön kezdődött európai csúcson. Már az előtte való napon Marseille-ben az Európai Néppárt találkozóján világossá tették, hogy nem látnak alternatívát a központi fiskális politika szigorításán, vagyis az európai unió pénzügypolitikájának még szorosabb összehangolásán kívül. 

Ennek érdekében egyáltalán nem zárkóztak volna el egy új alapokra helyezett Európai Szerződéstől sem. Ezt legegyértelműbben Sarkozy elnök fogalmazta meg, de Merkel is világossá tette, hogy szerinte is hozzá kell nyúlni a szerződéshez. Ám ehhez egyhangú támogatásra lett volna szükség. Ám a szükséges politikai összhang elmaradt. A kiszivárgó hírek szerint a brit és a magyar vezetés nem támogatta az új európai paktumot, és a svédek és a csehek is arra hivatkoztak, hogy nemzeti parlamentjükkel kell egyeztetniük.

Német ernyő az eurónak
Forrás: Reuters


A jelek szerint Orbán Viktor igen nagy kockázatot vállalt, amikor nem csatlakozott az európai többséghez. Álláspontja világos: a nemzeti szuverenitást érintő kérdésről van szó, s e tekintetben nyilván fájdalmas és adott esetben hosszú távú politikai ára lenne az új szerződési formulának. Ám megítélésem szerint Magyarország nincs olyan pénzügyi helyzetben, hogy tényleges különútban gondolkodjon. Így viszont a – valljuk be európai léptékben nem különösebben nagy akadályt jelentő – magyar ellenkezésnek lesz súlyos ára. Például azért, mert a többi volt szocialista ország diplomáciája kihasználja a magyar ellenkezést saját helyzetének javítására.

Hogy e tekintetben a magyar álláspont sem lehetett teljesen egyértelmű, arra olyan jelek utalnak, mint hogy hajnalban Orbán Viktor nem állt ki a kamerák elé elmagyarázni a magyar álláspontot, mint Cameron brit miniszterelnök, aki világossá tette a brit pozíciót. Ráadásul a magyar diplomácia mintha arra utalt volna, hogy Magyarország inkább a svéd-cseh pozícióhoz áll közelebb. De a hivatalos közleményben csak a magyar és a brit álláspont nem jelenik meg. Orbán Viktor azt ígérte a sajtónak, hogy a délelőtt folyamán ismerteti a magyar álláspontot.

Van Rompuy látja-e Európa jövőjét?
Forrás: Reuters


Nyilvánvaló, hogy a jelenlegi kényszerhelyzetben nagyon szűk a magyar diplomácia mozgástere. Fontos lenne ezért, hogy Magyarország – persze valamifajta értelmes alkut kötve – arcát megőrizve tudja az európai együttműködésből a részét kivenni.

 


Ui. A cikk lezárása után (9.45) érkezett a hír, hogy Orbán rögtönzött sajtótájékoztatón már finoman módosított a magyar állásponton, vagy módosított a magyar álláspontról eddig kialakított sajtóvéleményen. Ennek értelmében a kérdés a magyar állam szuverenitását érinti, ezért a magyar parlament kezében a döntés. Vagyis a svéd-cseh pároshoz csatlakoztunk.

HHF

A bejegyzés trackback címe:

https://mosmaiorum.blog.hu/api/trackback/id/tr343449971

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Európai Unió: klubcsapat vagy válogatott? 2011.12.11. 14:49:37

Ez a cikk még napokkal ezelőtt került volna fel, de minden napnak egy új híre szorította átdolgozásra, csak önmagában Orbán Viktorból háromféle bukkant fel.   Szóval hétfőn, az EU-csúcs előtt Wolfgang Schäuble, a német pénzügyminiszter megbeszélés...

Trackback: A nagy európarti 2011.12.09. 13:22:10

Tele vannak az újságok vele, gondolom eljut az emberek fülébe a hír, hogy fontos megbeszélések zajlanak az EU-s államfők között. Összegyűltek 27-n, hogy jól megoldják az eurózóna problémáit. Nem tudom mi lehet az oka, de mostanában többször előjött a h...

Trackback: Magyarország így kényszerítette térdre Európát!!! - exkluzív videó Brüsszelből 2011.12.09. 12:28:24

Nem Merkel vagy Sarkozy fogja megmondani, hogy mi történjen Pannónia kies tájain, hogy mit egyenek vagy mibe öltözzenek országunk prominensei! hogy kitől vegyük a radarblokkolókat ezután! Magyarország felelős vezetői kiállnak a magyar polgárok érdekeié...

Trackback: Szemben Európával 2011.12.09. 11:16:55

Már megint forgalommal szemben haladunk az autópályán. Így aztán az egész világ láthatja: nemcsak a gazdaságpolitikánk “nem ortodox”....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.12.09. 10:14:56

Megkéri a fidesz-frakciót, hogy nyomjanak gombot.

2011.12.09. 10:17:27

Lassanként itt lenne az idő, hogy EU megköszönje MO eddigi részvételét és megmutassa nekik, merre van az ajtó, kifelé az EU-ból.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.09. 10:22:18

"Nem-lehet-nem-majd megmondom-talán-izé-délelőtt majd jól sajtótájékoztatok" a kormány csak azt tudja hozni ami a sajátja, linkelni és 5 percenként mást mondani és az orránál tovább nem nézni, érvet nem felhozni, gondolkodni percig sem.

Egyébként meg: dübörgünk elefánt, hallod?

Hörcher Ferenc 2011.12.09. 10:23:47

@csillavirag: Bocsánat, ha másként mondaná, nem kellene kimoderálnom.

Kivlov 2011.12.09. 10:25:13

@HUN_Sector:
Ennyit kellett volna mondani az akadékoskodóknak...nem csak a magayroknak...

alfacharlybravo 2011.12.09. 10:26:19

Az FT szerint Mo. az EU végzete, akivel mi vagyok elveszett. Megvalósul kerényi álma.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.12.09. 10:26:21

Orbánnak a parlamenttől felhatalmazás kérése időnyerésre jó. Ha máshol is szavazgatnak majd, akkor be lehet várni, hogy máshol lesz-e előbb vétó, és akkor nem mi leszünk a hibásak. Ha pedig nem lesz, akkor a szavazógépek megszavazzák úgyis, amit Orbán mond nekik.

alfacharlybravo 2011.12.09. 10:28:13

@Kőmíves Kelemen: Amikor ilyeneket firkálsz jól vagy?

Kakimaki0123456789 2011.12.09. 10:30:08

@spontan: El kellene dontenie Orbannak EU tagok vagyunk-e vagy sem, es ugy viselkedni.
@HUN_Sector: Orban regi alma teljesulne... tobbe mar nem kotne meg a kezet holmi EU-s jog, kisputyin lehetne belole...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.09. 10:30:43

@Hörcher Ferenc:
Szerintem jobb ha a gép előtt maradsz, és ráragad a kezed a "moderálom" gombra, mert sokan fogják még Viktorkát elküldeni a búsba :)

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.12.09. 10:31:06

A kis sunyi már megint szép nemzeti, polgári, állást foglalt. Gőgösen nemet mond, aztán simliskedek és módosítom. Hát jobboskák, ilyen az ország bóvli miniszterelnöke.
Persze ti ezt is a szocikra kennétek.

Európa megint röhög a jellemóriás gonosz törpén!

Meddig tűröd magyar?

Hörcher Ferenc 2011.12.09. 10:32:42

@Kőmíves Kelemen: Sajnos, én is így látom. Csak azt nem tudom, mért nem tudják magukat nyomdafestéket tűrően kifejezni. Akkor vita is lehetne.

Hörcher Ferenc 2011.12.09. 10:33:54

Sajnos, most más dolgom van, de ígérem, visszatérek majd gyomlálni. :)

Arbet 2011.12.09. 10:34:45

@Orbán megint szégyen!: Nyomi vagy.. a szocik is ugyan így kurták el. És ha küldjük őket akkor ne reménykedj, hogy a szocik maradnak. Egy lapátra tesszük őket, választhatsz, hogy mész velük vagy a civil oldalra állsz.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.09. 10:35:40

@Hörcher Ferenc:

Bocsánat, de amit ez a sunyi ember művel az országgal, az nem kicsit felháboritó.
És nem mer kiállni megmagyarázni a tettét, hanem délutánra teszi át a sajtótájékoztatót, majd visszahiv pár újságirót (akik nem kérdeznek csak bólogatnak) és nekik mást motyog, mint bent a döntéshozó teremben.

Jah, és azt irják, hogy talán Sarkozy értette félre a NEM-et.
Nem ő értette félre.
Csak a mi miniszterelnökünk kamuzik, ha kicsit is srakoba szorul.

orient 2011.12.09. 10:36:18

spekulacios tamadas az megvan? Orban megmodta spekulacios tamadas lesz...O mindent tud elore!

Cyric 2011.12.09. 10:37:38

Más is úgy érzi hogy Viktorka a saját fejében Nagy-Britanniával azonos politikai és gazdasági hatalommal rendelkezö országnak tekint minket?

Nem akarjuk átnevezni magunkat Nagy-Magyarországgá?

Várom én is az EU mikor jelenti be hogy fel is út le is út.

Hol vannak ilyenkor a felháborodott tüntetök kérdem én? Más ellenzéknek nem jut eszébe egy sörrel lefizetni néhány kemény magost hogy némi foszógatási jogért felvonuljon a sárga rezsim elen? :)

tre' 2011.12.09. 10:38:41

szegény viktor. ezeket a dolgokat csak azért teszi, hogy mindenféleképp bele kerüljön a történelem könyvekbe. ő megmondja, hogy nem. parlament elé viszi. ott valószínű, megszavazzák. elmondhatja, hogy a nép nevében tette. no, de, ha mondjuk nem! akkor benne lesz a történelemben valószínű, hogy rákosi és hitler között. szégyellje magát a miniszterelnökünk! és az összes politikus is!

Arbet 2011.12.09. 10:40:43

Szomorú, hogy mióta beléptünk az Unióba, csak a pályázati pénzek lenyúlását látjuk. A közös gazdasági és társadalmi, morális előnyöket nem. És amikor bajba kerül az Unió és szavazni kéne, akkor hátat fordítva ellenük szavazunk.

Nem értem, hogy tűrhetjük civilként, hogy ilyen politika képviseljen minket az EU-ban. Ugyan azt csinálják kint mint a szocik. Cirkusz és lopás. Ez nekünk az EU.

Transylvanianmixedgrill 2011.12.09. 10:44:19

Tehát:

1. Orbán előre tudta, hogy himimumizni fog a tárgyaláson, ezért előlegezte meg a híveknek a "spekulációs támadás lesz hónap közepén" szöveget, amivel már meg is lesz az indok, hogy nemám azért zuhan a forint, mert nemet mondtunk, haenm mert spekulációs támadás van.
2. Orbánnak két célja van: egyrészt az időnyerés, most ezt el is mondta, hogy a parlamentnek lesz elég ideje ezt a döntést átnyalni, addig van idő a háttérben okoskodni és a spin doktorokkal megíratni a pozitív tálaló szövegeket. Aztán persze nyilván a parlament olyan döntést hoz, amit Orbán akar, kár hogy ezt a színjátékot a fideszdroidokon kívül senki más nem hiszi el, hogy majd a jelenlegi parlament valamit is megvitat: a parlamaneti fideszes többség nem vitat semmit, szavazórobotok, akik az ukáz szerint megszavaznak bármit.
3. Orbánnak azért is jól jön a parlamentnek visszadobás, mert így a felelősséget át tudja hárítani a Parlamentre, bárhogy is döntsön ő, a Parlament fog rábólintani utólag, azaz majd lehet mutogatni a Parlamentre, hogy bocsika, de a Parlamanet a felelős, a hibás, nem én Orbán Viktor.

vomit 2011.12.09. 10:44:38

gollum rompuy nagyon szeretne mar eltakaritani ezt a sok ugralo nemzetallamot
Radical eurozone shakeup could see Brussels get austerity powers
www.guardian.co.uk/business/2011/dec/06/eurozone-shakeup-voting-rights-confidential-paper
www.commondreams.org/headline/2011/12/06-7

Martian (törölt) 2011.12.09. 10:45:27

Már a lisszaboni szerződés eláírása előtt rá kellett volna borítani az asztalt erre az ájrópai pénzszórós gittegyletre, akkor most nem tartana itt a kontinens.

spinat 2011.12.09. 10:45:51

Orbán odakint gyáva, csak itthon játssza a faszagyereket. Még ahhoz sem volt arca, hogy ott helyben kiálljon és elmondja az álláspontját. Vagy csak nem e´rtette miröl vitáznak. Meg különben is, brüsszel nekünk nem diktál.

Bruhahahahihihi 2011.12.09. 10:46:02

a németeket ÉS A NÉPPÁRTOT ÉS MAGUNKRA HARAGÍTJUK ..ÉS AKKOR MÁR EXPORTUNK SE LESZ!!!!! -DE TÁMOGATÓNK SE

sárkányfő 2011.12.09. 10:46:19

Orbán külpolitikája ugyanolyan, mint a gazdaságpolitikája.
Ha direkt akarná tönkretenni az országot, akkor pontosan ugyanezt kéne csinálni.

Squid 2011.12.09. 10:46:25

Orbán alkalmatlan egy ilyen krízis és válsághelyzet kezelésére, nincs meg hozzá a széles látóköre, emellett reménytelenül lehúzza a paranoiája és a cezaromániája.

Minél tovább van ahol van annál több kárt okoz az országnak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.09. 10:46:57

@Bruhahahahihihi: Gyurcsány is a tömegbe lövetett, Orbán szerintem megtenné ugyanezt éles lövedékekkel. Mészárlás lenne, nem forradalom.
Árnyékkormányt kell létrehozni, és legalizáltatni külfölddel, utána mehetnek a sóhivatalba.

2011.12.09. 10:49:08

Az ilyen Orbán félék viszik a magyarok rossz hírét a világban... A magyar egy szorgos, okos, becsületes, béketűrő nép (ez utóbbi a vesztünk), a vezetői azonban kivétel nélkül sötétek mint egy fekete lyuk...

Globetrotter2014 2011.12.09. 10:50:46

Kiváncsi lennék pár értelmes, nem elszállt jobbikos szabadságharcos ember véleményére: hogyan védhető ez az álláspont? Miért jó ha kerékkötők vagyunk és nem az élenjárók (vagy leaglább nem lógunk ki hanér a belünk kilóg)? Értelmes érveket kérnék...

Kakimaki0123456789 2011.12.09. 10:51:23

@spontan: @Transylvanianmixedgrill: Tehat Orban Magyarorszag europai pozicioit egy olyan szinjatekkal gyengiti ami csak par megrogzott fideszes szavazonak szol.

@newtehen: Most ez a palfordulas komoly, vagy csak provokalsz?

Squid 2011.12.09. 10:53:03

@HUN_Sector: "Az ilyen Orbán félék viszik a magyarok rossz hírét a világban... A magyar egy szorgos, okos, becsületes, béketűrő nép (ez utóbbi a vesztünk), a vezetői azonban kivétel nélkül sötétek mint egy fekete lyuk..."

Szorgos? Na neeee....

Becsületes? Hány ember is fizet SZJA-t?

Béketűrő? Aha! Nézd meg a történelmünket..

A Vezetőink olyanok amiket megérdemlünk, mi választjuk őket 2,5m ember hitte el OV dumáját 2010-ben.

Remélem most büszkék magukra!

balint60 2011.12.09. 10:53:32

Most végre itt az alkalom, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba és értelmes és tárgyilagos vita kezdődjön az Orbán-kormány kudarcba fulladt nem-ortodox gazdasági kísérlete és demokrácia-deficites politikája következményei levonására.

Ez ugyanis elengedhetetlen az EU és hazánk közös jövőjének megbeszéléséhez.

Roy 2011.12.09. 10:54:31

@Hörcher Ferenc: Miről kellene vitatkozni, Az, hogy egy össze-vissza hazudozó miniszterelnökünk van? Ez mondjuk vitathatatlan.
Mi a fenének képzeli ez magát?

Roy 2011.12.09. 10:56:19

@newtehen: Már van magánhadserege. Az agymosott TEK.

sárkányfő 2011.12.09. 10:57:22

Az egyik oka lehet ennek, hogy az EU mostantól komolyan venné, hogy nem lehet növelni az államadósságot. Ezt tételesen kizárná az új szerződés, és aki ezt megszegi, annak automatikusan büntetés jár.
Orbán viszont (szavaival ellentétben, bár mint tudjuk nem a szavait kell nézni hanem a tetteit) növelni akarja az államadósságot, ahogy idén is növelte, és ahogy a saját alkotmányának felülírásával jelezte, jövőre is növelni akarja.
Az EU meg elrontaná ezt a tervét... Csökkentené a mozgásterét az adósság növelése irányában.

vezér01 2011.12.09. 10:58:03

Ugye,hogy mennyivel szebb volt mindent,mit az orrunk elé toltak elsőként - és olvasatlanul -
aláírni? Fletóék még tudták,hol a helyünk és mertünk kicsik lenni!

spontan · http://erdekessegek.info 2011.12.09. 10:59:00

@Kakimaki0123456789: Orbán mindig elsősorban a saját szavazótárborának játszik, és mindent ennek rendel alá, hogy előttük jó színben tűnjön fel. Ez az eset sem kivétel.

Cyric 2011.12.09. 10:59:47

Két szó: Euró spekuláció.

Túl jól állt a Forint kellett valami hogy visszalöjük 320 Ft-ra az Eurót.

Azért kiváncsi lennék hány politikus érezte úgy a bejelentés elött úgy hogy most a legjobb az idö arra hogy szerény összegü megtakarításaikat Euróba fektessék.

Bruhahahahihihi 2011.12.09. 11:01:12

@Orbán megint szégyen!: ORBÁNT SZÁMON KELL KÉRNI!!! DE SÜRGŐSEN..S MINIMUM ÉLETFOGYTIGLAN SZIBÉRIÁBAN!!!!!!!

Bruhahahahihihi 2011.12.09. 11:02:41

@newtehen: EZT A BANDÁT DEMOKRATIKUS ÚTON EZZEL A CSALÓ VÁLASZTÁSI TÖRVÉNyével NEM LEHET LEVÁLTANI--MARAD A FEGYVER!!!!!!!!!!!

2011.12.09. 11:02:48

Ne hagyd magad Viktor, háborúzz és vezesd az országot a csőd felé. Már nem sokat kell tenned ezért Gyurival együtt! Húzzatok bele!
Aztán majd nézd meg hogy mit csináltatok!

Squid 2011.12.09. 11:04:27

@sárkányfő: "Az egyik oka lehet ennek, hogy az EU mostantól komolyan venné, hogy nem lehet növelni az államadósságot. Ezt tételesen kizárná az új szerződés, és aki ezt megszegi, annak automatikusan büntetés jár.
Orbán viszont (szavaival ellentétben, bár mint tudjuk nem a szavait kell nézni hanem a tetteit) növelni akarja az államadósságot, ahogy idén is növelte, és ahogy a saját alkotmányának felülírásával jelezte, jövőre is növelni akarja.
Az EU meg elrontaná ezt a tervét... Csökkentené a mozgásterét az adósság növelése irányában."

Pont ezért rosált be, és mondott nemet!! Aztán gondolom valamelyik tanácsadója lefordította újmagyarra mit akar az EU. Ezek után Bátor Sir Robin picit becsinált, és átnyomta a parlamentre a döntést.

True story Bro!!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.12.09. 11:04:54

@poszt.
Látom, módosítottál.

Nem értik a szavát a miniszterelnökünknek.

Majd megszokják.
Mi se értettük 20 évig, aztán milyen jó mostmár nekünk.

Azt mondja, nem, azt jelenti, dehogynem.

Erre cuppan a magyar.

nol.hu/gazdasag/orban_felreertette_26_kollegajat_vagy_ot_ertettek_felre_26-an_

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.09. 11:06:13

@vezér01:

Elárulom neked a titkot: kicsik vagyunk!

Az EU nélkül kb Azerbajdzsán szintjén lennénk, azzal a különbséggel, hogy ott legalább van olaj/gáz.

Nekünk SEMMINK sincs.
Ezért kellene egy olyan klubhoz tartozni, ahol megvédenek minket, támogatnak.
A rohadt nagy nemzeti öntudatot meg felhasználni arra, hogy belülről nőjjünk nagyra.

Csak ehhez sokat kellene dolgozni. Egyszerűbb a kardcsörtetés, még ha nem is vezet sehová...

spinat 2011.12.09. 11:16:39

Orbá:
"A magyar kormányfő a csúcs második napjára, péntek reggel érkezve elmondta: mandátuma nem terjed ki arra, hogy föladjon bármit is a magyar szuverenitásból, a kérdésben a parlamentnek kell döntést hoznia."
èrdekes, én tudtam miröl kell majd dönteniük, ö meg nem? Akkor miért nem kért rá mandátumot, vagy miért nem tudta mondani, hogy erröl a Parlament dönt?
Kamuzik.

bastian 2011.12.09. 11:16:55

Repedezik a nagy Európai(Szovjet)Unió. Hála Istennek.

Muad\\\'Dib 2011.12.09. 11:17:44

Döbbenet mennyi birka van ebben az országban. Komolyan van, aki elhiszi, hogy itt minimálisan is számít mit mond Orbán, Gyurcsány vagy akárki más a Goldman Sachs (és társai) európai leányvállalatának az ülésein? Nagyjából semmi befolyásuk nincs az események alakulására az európai "demokratikus" kormányoknak, meg az EU bohócoknak.

csoko20 2011.12.09. 11:20:14

"Ennek értelmében a kérdés a magyar állam szuverenitását érinti, ezért a magyar parlament kezében a döntés."

Annak a parlamentnek a kezében, ahol a 2/3-nak szavazás előtt be kell kiabálni, hogy "IGEN"-t vagy "NEM"-et kell nyomni Orbán utasításának megfelelően?

barkacs 2011.12.09. 11:20:58

Nem véletlenül emelték már többször ki orbán meglepően szoros és mély brit kapcsolatait.
Az angol, svéd, cseh, magyar tengely, pedig már a grippen szerződéseknél is megvolt, és lásd csodát, akkor is orbán uralkodott. Érdemes lenne utána nézni, persze csak annak aki elég bátor hozzá.

Nagyon nem szeretném, ha vitya lenne a következő magyar miniszterelnök, aki butaságból, betegségből, önös érdekből, meg zsarolhatóságának okán a szakadékba vezet minket. Valakinek ideje lenne már megállítania.

Arbet 2011.12.09. 11:23:21

@Kőmíves Kelemen: Ezzel teljesen egyet értek. Csörög a haraszt, de dolgozni meg rendesen befizetni az adót az már nem megy. Nem csak a politikát kéne kukázni, de gyökeresen meg kell változtatni az ország civiljeinek gondolkodását is. És mivel a magyar az magától nem csinál semmit ezért kényszeríteni kell. Ne segélyből meg rokiból tartsák fenn magukat a családok, hanem kemény munkából. Ha nem megy vállalkozóként, kereskedőként, akkor kétkezi munkából. Ha nem megy 8 órában akkor napi 12 órát kell dolgozni. Ennyi.

Roy 2011.12.09. 11:25:38

@Bruhahahahihihi: Leszarni? Elég, ha az emberek közé lőnek. A rendőrség egyáltalán nem biztos, hogy átáll az emberek mellé. Még ott a katonaság is akik bevethetőek, ha Orbán úgy érzi, hogy veszélyben a hatalma.

Neoprimitív 2011.12.09. 11:27:48

Nagyjából sejthető, mi történt:
1. Az támogatásunk taccsra vágná a Nemzeti Tákolmány Eltolcsy-féle ideiglenes felülírását 2016-ig, ezzel egyszerre adna egy kokit a eddigi gazdasági szabadságharcnak és egy sallert Kusza Szem álomképeinek.
2. Merkel (vagy egy háttérembere) a szavazás után közölte Viktor cárral (vagy egy háttéremberével), hogy lehet ezt így is csinálni, a következő időszakban viszont a német beruházások és segítség volumene a grönlandi orchideatermesztők profitjának 0,12%-a lesz. (Ők ezt az eredeti és zseniális képletet dolgozták ki.)
3. Ezek után valaki mégis oda mert állni a cár atyuska elé, hogy a török-magyar kapcsolatokat nem kellene a készpénzes selyemzsinór szállításra redukálni és most próbál egyrészt visszakozni másrészt letolni a felelősséget felséges tévedhetetlen válláról. Majd az önálló magyar parlament dönt... Ha nem lenne ilyen borzalmas, betegre röhögném magam.

Margit bácsi 2011.12.09. 11:31:41

"Az imperialistákat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni! Kiadtuk a jelszót: legyen magyar narancs! És lett magyar narancs. Mi nem ígérgetünk a levegőbe, Pelikán."

Ejj, ismét alaposan túljártunk az EU eszén, nem lennék most az helyükben!

Ma ismét büszkén dagaszthatom dicső magyar mellem!

Hijnye, de megmutatta nekik a vezér!

2011.12.09. 11:32:49

Én igaz nem értek hozzá de laikusként azt gondolom, jó lenne végre egy egységesebb eu-s alkotmány... sőt semmi bajom nem lenne a föderáció irányba való elmozdulással. több egységesített törvény. Azért a történelem számomra bizonyította, hogy nem a széthúzás hanem az összefogás vihet előre, még ha rövid távon kompromisszumokkal is jár.
Hajrá EU, nem akarok európán kívüli ország állampolgára lenni...

Roy 2011.12.09. 11:33:23

@Hörcher Ferenc: Mire visszaérsz addigra le fog kopni az újjad a moderálógombon.
Sajnos ezt vátja ki az emberekből ez a cikk. Törődj bele.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.12.09. 11:34:19

Orbán a bóvli m.elnök megint hülyének néz mindenkit. Annyi jellem és tartás lehetne a nagy nemzeti, polgári fejébe, ha nemet mondok utána nem sunyítok vissza.
Persze a jobbos kar most, micsoda hazafi az ország érdekében tett.

Egy sunyi tetű, álszent, gőgös majom!

ELLENZÉK!

MOST ÖSSZE KELL FOGNI ÉS ÜTNI VÁGNI MINDENHONNAN, MEGROGYOTT. MERT EZ NAGYON NAGY SZÉGYEN ÉS ÉGÉS. NEM CSAK A NEM- ANNAK GAZDASÁGI KÖVETKEZMÉNYEI LESZNEK- HANEM A JELLEMTELENSÉG.

Orbán most takarodj, itt az idő!

Unionista 2011.12.09. 11:34:33

csak aztán magyarország nehogy az unión kívül - a nyugat-balkánon - találja magát. kérhetjük az újrafelvételt a horvátokkal, a bosnyákokkal, a szerbekkel, és az albánokkal.

vezér01 2011.12.09. 11:35:13

@Kőmíves Kelemen: Igazad van,tényleg kicsik vagyunk,elvéreztünk Európa védelmében és ma-
radtunk cca.10 millióan.De talpra tudtunk állni Trianon után is,elláttuk magunkat és még
exportra is jutott.A kommunista uralom alatt is irigyelt minket a "Béketábor" /Dolgoztam az
NDK-ban, tudom!/ De jött az MSZMP által levezényelt "rendszerváltás",és valóban semmink se maradt.Kínából jön a fokhagyma,szlovák vagy lengyel a disznóhús,francia,belga a tej,élelmiszer-iparunk nincs,import a cukor,a növényolaj.
Köszönhetjük mindezt azoknak ,akik a jó tanácsokat adták és adják még ma is:adjatok
el mindent bagóért és vegyetek fel hitelt!
Majd az EU meg a NATO megvéd minket?! Röhej!
Saját magukat se tudták megvédeni a Délszláv
háborúban! Benesi dekrétum,nyelvtörvény O.K.
Csak mi húzzuk összébb magunkat! Hát egy ló.
szart,mama!

Roy 2011.12.09. 11:36:03

@A csótány is ember: Pedig az leszel, ha ez a társaság fogja továbbra is az országot irányítani. Egy lehetőséged azért maradt. Minél előbb elhagyod Magyarisztánt.

Unionista 2011.12.09. 11:36:42

még egy dolog. itt szó nincs semmiféle magyar-brit útról. a britek konkrétan két kérdésekben mondtak nemet. magyar álláspont álláspont általában véve volt elutasító, illetve nem, vagy de, vagy izé.

kvadrillio 2011.12.09. 11:37:31

MER AZ ORBÁN VIKTOR EGY "DEZSENI" !!! :)

ő EURÓPÁBAN A " FALTÖRŐ KOS !!!" :)

...és örülök NEKI ! :D

Muad\\\'Dib 2011.12.09. 11:39:28

Az előzőeken leírt dolgon kívül a másik kiábrándító dolog, amint itt mindenki azzal jön, hogy majd jól kirúgnak minket az EU-ból (ez eleve hülyeség). Tehát emberek magukat demokratának tartva kijelentik, hogy a remek EU eséllyel büntet meg tagokat azért, mert önálló véleményük van. Na most ez, totális ellentéte annak, amit demokratikus rendszereknek hívnak. Itt tart Európa. Döbbenet és szégyen.

csárli hárper 2011.12.09. 11:42:03

....és itt tart Magyarország. Döbbenet és szégyen.

kvadrillio 2011.12.09. 11:42:19

"David Cameron brit kormányfő reggel azzal fenyegetőzött, hogy London nem fogja megengedni egy olyan kormányközi szerződés megkötését, amely csak egy szűkebb tagországi körben jönne létre, mert "az Európai Unió intézményei az Európai Unióhoz tartoznak"."

Cameron is "kemény gyerek", tetszik a makacssága. :)

Roy 2011.12.09. 11:45:49

@kvadrillio: Örülj majd akkor is, ha már zabálni valód se lesz.

Muad\\\'Dib 2011.12.09. 11:47:15

@csárli hárper:
Nem lógunk ki a sorból sajnos. Döglődő kontinens, döglődő országa. Gyenge, ostoba, élősködő. Mint egész Európa (USA sem sokkal jobb, de ők kiegészítik az élősködést rablóhadjáratokkal).

Roy 2011.12.09. 11:47:53

@Margit bácsi: Az a magyar narancs elég savanyú, és sárga is.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.09. 11:52:15

@A csótány is ember:
Magyarország Európa kapuja, ha tetszik ha nem. Egyszerűen azért, mert ott van.

Persze lehet olyan gazdasági Uniot is létrehozni, amiben nincs benne Olaszország, Görögország, Magyarország, de benne van Izrael, esetleg még egy-két afrikai ország, de az nem Európai Unio...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.09. 11:54:04

Szegény Orbán, fél hogy esetleg a következő választások előtt nem osztogathat...

indapass90210 2011.12.09. 11:54:45

@Muad\\\'Dib: te melyik országot/régiót tartanád követendő példának?

Tapogatott Kukorica 2011.12.09. 11:56:54

Kivancsi lennek, ha kilepnenk/kirugnanak az EU-bol, vissza kellene-e fizetni az evek folyaman kapott mintegy 7200 milliard forintot nekik? Azt mibol fizetne Orban?

sárkányfő 2011.12.09. 11:57:45

Haha, az angoloknak kínos, hogy a magyarokkal kerültek egy oldalra :)

Így gúnyolják saját vezetőiket az angolok:

"David Cameron brit miniszterelnök a jelek szerint úgy gondolja, Nagy-Britannia nemzeti érdeke, hogy akkora befolyása legyen, mint Magyarországnak.
@bedmeister pedig feltette a kérdést: "Kinek van szüksége Európára, amikor Magyarország ereje velünk van?"

www.origo.hu/itthon/20111209-magyarorszag-vezeto-tema-lett-a-twitteren.html

vizipipa 2011.12.09. 11:58:02

Azért a sok lelkes EU imádó azt is tudja mire kell igent mondani vagy nekik az is elég, hogy bármit, ha az Orbánnal ellentétes?

Muad\\\'Dib 2011.12.09. 11:59:14

@Dövan:
Követendőnek? Nehéz kérdés, új irányokba kellene elindulni, mert jelenleg a lejtőn haladunk. Viszont a történelem nem követendő/szimpatikus alapon működik, hanem erős és gyenge viszonylatban. Itt pedig sajnos egyre rosszabbul állunk. Sokat elmond, amikor a CNN-en már nyíltan beszélnek arról, hogy az EU kussoljon, úgy sem a kormányaik és intézményeik döntenek a sorsukról, hanem a pénzügyi alapok. Hát, ez a helyzet...

This_is_Sparta (törölt) 2011.12.09. 11:59:24

Két dolog jutott eszembe:

1. Kétharmados kormánytöbbségnél a parlamenti szavazósdi, csak színjáték, egyszerű időhúzás.

2. Íratlan szabály, hogy nem sz.runk oda, ahonnan eszünk főleg úgy, hogy az ételt más osztja, mi meg csak sor végén állunk...!

vizipipa 2011.12.09. 12:00:37

@Dövan: például azt, ahol kisebbségi kérdésekben, meg Benes dekrétum ügyekben nem játszanak struccot!

This_is_Sparta (törölt) 2011.12.09. 12:00:46

@Tapogatott Kukorica: Már miért is kellene azt visszafizetnünk amikor meg lett mondva, hogy "az a mi pénzünk, az nekünk jár"!

Jofiu 2011.12.09. 12:02:46

A magyaroknak nincs ellenvetésük. De mégis. De nem is. De mindenképp szuverének vagyunk (gyorsnaszád, mi egyedül is nagyon, csak segítsen valaki). De mégse tudjuk megmondani. De nem most. Majd a parlament megmondja. Igaz annak nincs saját vélménye. De tisztázza a főnök nyilvánosan délelőtt. Nem, délután. Mégis délelőtt. Vagy inkább kétszer is, aztán délután is.

Kabaré. Ekkora fejetlenséget! Akkorát akar taktikázni, hogy maga se követi.

collateral collector (törölt) 2011.12.09. 12:03:55

hazudozás, sunnyogás, arcoskodás, rosszindulat.

ennyit tud a magyar min.elnök.

csárli hárper 2011.12.09. 12:04:47

@Muad\\\'Dib:
"Döglődő kontinens, döglődő országa."

a kontinensben nem vagyok biztos, az ország hát...azt érezzük a bőrünkön.
bárcsak úgy döglődnénk mint a Benelux, vagy a skandinávok, a Baltikum vagy a németek.
már Hofi is megmondta, ide mindig csak a válság gyűrűzik be, a jólét soha.

Neo07 2011.12.09. 12:08:49

@Tapogatott Kukorica: "ha kilepnenk/kirugnanak az EU-bol, vissza kellene-e fizetni az evek folyaman kapott mintegy 7200 milliard forintot nekik?"

Tévedsz. Az EU-tagoknak tagdíjat is kell fizetniük, ami összegben kb. megegyezik az EU-támogatások mértékével. Magyarul odaadjuk az EU-nak a pénzt, majd ők a támogatás formájában visszadott pénzzel ők mondják meg, hogy mire fordíthatjuk...

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2011.12.09. 12:17:34

Esetleg kérni kéne, hogy akik az euro-bevezetés miatt már régóta küzdenek a 3%-os szopatással, miközben a zóna tagjai bőven túlköltöttek, azoknak ne 0,5% legyen a maximum, hanem továbbra is 3%.

Unionista 2011.12.09. 12:27:02

@Neo07:
magyarország az unióban nettó kifizetőhely.

ampierre 2011.12.09. 12:30:21

20 (60) év agymosás után, nem csodálkozom az értelmes és kevésbé értelmes hozzászólások arányán.. Cyber-punk világ jön.. fenét jön.. itt van már. @Muad\\\'Dib: egyetértek veled.

Roy 2011.12.09. 12:32:11

@Tapogatott Kukorica: Tőlünk szedné be. Még az ingünket is ellopná.

Lucky Larry Silverstein 2011.12.09. 12:32:12

@Muad\\\'Dib: Hát, amerikának jó lenne, ha az EU kussolna, de a csontig eladósodott EUnál is jobban el vannak adósodva. Csak a mai világrendben annál jobb arc vagy, minnél jobban eladósodsz....a wall street viszont nem amerika, sőt az érdekeik sem egyeznek meg.

csoko20 2011.12.09. 12:34:55

@Neo07: "Az EU-tagoknak tagdíjat is kell fizetniük, ami összegben kb. megegyezik az EU-támogatások mértékével. "

A németek vagy a svédek örülnének egy ilyen felállásnak...mi, a görögök meg még jó páran nem biztos....

Lindauer László 2011.12.09. 12:35:58

a nemzetközi pénzügyi háttérhatalom válságba kényszeritette a világot. A turbulencia megallithatatlan.Ebböl nagy világégés lesz,köszi Bipperek :o)
Gyerekek,készüljetek a III.Világháborura,ha még van hátul kert,vessétek be !!!

Roy 2011.12.09. 12:39:07

@Hiteltelen Orbán!: MSZP, JOBBIK, LMP, összefogni? Az egy csoda lenne.
Sajnos Jézus halálával a csodák is megszüntek.

Eaven 2011.12.09. 12:39:27

Orbán kizárólag belpolitikában gondolkodik, ezt többször megmutatta már. Ebből és a közelgő IMF tárgyalásokat alapul véve úgy vélem Orbán lépése taktikázás semmi több. Őt nem érdekli semmiféle európai ügy, ezt is bebizonyította már, csak annyiban hajlandó együtt működni amennyiben erre kényszeríteni tudják.
Az IMF tárgyalásokban szava lesz az EU-nak is. Orbán tehát most csinálni akar magának valamit amit a tárgyalásokon feladhat, így kiváltva más, számára fontosabb dolgok feladását. Megint csak rövid távra gondolkodik és kizárólag belpolitikai szempontok alapján cselekszik. Egyszerűen meg akarja zsarolni az EU-t. Ez pontosan illik abba a megközelítésbe amit mindig és mindenben alkalmaz. Hiszen mindenki tudja külföldön is, hogy a Fidesz frakció kézi irányítású, olyan nincs, hogy leszavaznák Orbánt. Ha akarja egy óra alatt a kezében a parlamenti felhatalmazás, akár visszamenőleg is. Tudva ezt és ismerve a vezetési stílusát a nyilatkozta nem igen szolgálhat mást mint a felelősség áthárítását mert megint szembe megy a korábbi nyilatkozataival és a a kérdés nyitva hagyását, hogy legyen mozgástere. Azzal mekkora károkat okoz ezzel az EU-nak és Mo.-nak ő nem foglalkozik.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.09. 12:40:09

@Lindauer László: "ha még van hátul kert,vessétek be !!!"

Jaja, legalább a környékbeli roma családoknak hagy legyen jobb.

Muad\\\'Dib 2011.12.09. 12:42:21

@Red shield representative:
Ez így van, viszont az USA az olaj árának a dollárhoz kötése miatt lényegében nyakra főre nyomtathatja a pénzt (nyomtatja is), mindenképpen fedezni fogják az adósságát. A nagy pénzügyi alapok tekintetében pedig, felesleges USA, meg az ő érdekeiket különválasztani, mivel kizárólag olyan vezetése lehet az amerikaiaknak, akit ezen alapok engednek. Természetesen, ha az ott élő emberek érdekeiről beszélünk, az nyilván különbözik ettől

Guillaume sous guillotine 2011.12.09. 12:42:39

szerinted nem fogja a parlament megszavazni? dehogynem.

kafferbivalybalamber 2011.12.09. 12:44:57

Dánia, Norvégia, Írország, Svédország talán...
Amúgy további jó zsigeri fröcsögést az elvtársaknak.

lamb79 2011.12.09. 12:49:20

Nagy-Britannia szempontja valamilyen szinten érthető, más szinten pedig egy nagy bank lobbi. A britek legnagyobb bevétele meg mindig a pénzügyi szektor, persze hogy a bankok nem akarjak hogy egy Uj szabályozás és hivatal a nyakukra járjon, akkor inkább kilépnének az EUbol. Arról felesleges vitat nyitni hogy a saját nemzeti buszkeseguk mennyire része az ellenkezesnek, lényeg hogy nekik megvan az okuk arra hogy rinyaljanak.

Ne dehogy Orbán mit akart itt összehozni, az érthetetlen. Szerencsére nem sokan veszik őt komolyan külföldön, azert (is) mert képtelen adoptalni az összeurópai eszmét, ő meg a komcsi idők maradvanyanak tekinthető. Ennyire pitiáner húzást utoljára akkor láthattunk amikor a volt görög miniszterelnök szavazást javasolt az eu által javasolt segítség elfogadására... Külpolitikai szinten ennél nagyobbat mellefogni szinte lehetetlen, szinte csak akkor hívjuk fel magunkra a figyelmet hogyha egy ilyen ostobaságot csinál a kormány.

Aki pedig nemzeti onallosagrol beszél, annak megjegyeznem azt hogy a magyar gazdaság eléggé inszignifikans összeurópai szempontból, a befizetesunk se egy nagy tétel az osszkepben. Nem kellene kekeckedni, ahogy a mondás tartja "egyedül nem megy", nekünk se menne az eu nélkül.

Bárcsak lenne végre egy hozzáértő kormányunk akiknek van valami fogalmuk arról hogy a külpolitika mennyire befolyásolja az ország gazdasági helyzetét, anélkül hogy zsidozna. A tőzsde a legjobb fokmero, a hitelminősítő intézeteket pedig nem minden esetben kell komolyan venni mert a 2008as recesszió folyamán mar megmutatták hogy elég korruptak.

Eaven 2011.12.09. 12:53:38

Ami Cameron-t és társait illeti ők hamarosan megkapják méltó büntetésüket amiért nem nem szembesítették a Brit társadalmat azzal, hogy választási kényszerbe kerültek. Nagy Britannia már jó ideje mélyebben van az integrációban mint amennyire akar és mindig is tudni lehetett, hogy az csak egy irányba folytatódhat, a további mélyülés felé. Ő és az egész brit politikai elit szépen elmismásolta ezt a kérdést és most mikor az ország vagy tovább megy az integráció felé vagy kint reked a belső körből szép kis csapdába kerültek amiből nem tudnak majd jól kijönni. Bele fognak bukni, ez borítékolható. Ha kívül maradnak a gazdaság szenvedi meg ha bekerülnek oda a szuverenitás és az EU szkeptikusok harsogják majd, hogy "mi megmondtuk". Ebbe ők maguk lavírozták az országot, Cameron is benne volt és most az egész a fejükre fog omlani. Ha nem ártana ez végül az átlag embereknek is és nem erősítené meg szkeptikusokat azt mondanám élvezettel fogom nézni a bukásukat. Így azonban csak sajnálkozni tudok.

Muad\\\'Dib 2011.12.09. 12:54:31

"...amikor a volt görög miniszterelnök szavazást javasolt az eu által javasolt segítség elfogadására..."
Igen, amikor volt pofája felhozni, hogy esetleg megkérdezi az embereket mit akarnak. De most már meg lehet nyugodni, hiszen a vezetőjük immár a Goldman Sachs felől importált csóka. Külön pikantéria, hogy az említett csoport egyik legnagyobb húzása a görög pénzügyi adatok meghamisítása volt, ami egyik oka a válság kirobbantásának.. Éljen az önálló, demokratikus Európa...

Neo07 2011.12.09. 12:56:41

@newtehen: "Csak hogy USA az a fajta adós, aki ha kell, benyúl a mellényzsebbe, és leb@ssza eléd kp-ben "
Megtehetik, mert nyomtatják a dollárt ezerrel. Van egy gyanúm, a hitelminősítők is felsőbb kézi vezérléssel működnek, nem véletlenül "minősítik" le az egész EU-t. Itt az USA és EU között abban megy a párharc, hogy ki nyomja a másikat előbb a víz alá. Ha most nem az EU lenne bajban, akkor most az USA a jövő évtől esedékes igen komoly büdzsécsökkentéséről cikkeznének a lapok...

Az adósságválságot nem lehet újabb hitelekkel megoldani, ez a probléma lényege.

Neo07 2011.12.09. 13:01:07

@lamb79: "Ennyire pitiáner húzást utoljára akkor láthattunk amikor a volt görög miniszterelnök szavazást javasolt az eu által javasolt segítség elfogadására... "

Akkor ezek dicsérő sorok, ugyanis a fenti népszavazásos ötlet egy zseniális húzás volt Papandreu részéről.. Ti. ő sem gondolta ezt komolyan, tudta, hogy ezzel az ellenzéket kényszerítheti színvallásra - ami be is jött neki.

Tapogatott Kukorica 2011.12.09. 13:04:13

@Neo07: nem veletlenul irtam 7200 milliardot, 2007-13 kozott ugyanis ennyi penzt kapnak a magyarok: befizetes 8 milliard, kifizetes 32 millard. Azaz plusz 24 milliard euron all az egyenlegunk, ami 300-as arfolyamon 7200 milliard huf.

Mas kerdes, hogy a minuszos orszagok, pl. nemetek, franciak, britek csak jol jarnanak igy, hiszen biztos lenne jobb helye a penznek egy szigorubb fiskalis politikat folytato orszag koltsegveteseben, mint mondjuk egy magyarban vagy gorogben. :)

sisifux 2011.12.09. 13:05:36

@Unionista:
A horvátokat már felvették. A hülyék, nem tudják, hogy hova igyekeznek.:-)

lamb79 2011.12.09. 13:08:11

@Neo07: Attól függ, kinek a szempontjából nézzük. A görög a demokrácia alapjaira hivatkozott és arra hogy a népnek kell vállalnia a döntés terheit. Ezzel tényleg jó nagy pofont adott volna az ellenzékének, de minden más országban mélyült volna a válság. Kiváló ötlet a saját bőrének mentésére, de túlságosan átlátszó, nem csoda hogy rondan belebukott. Na nem mintha nem bukott volna bele amúgy is...

komplikato 2011.12.09. 13:10:03

@Arbet: "Szomorú, hogy mióta beléptünk az Unióba, csak a pályázati pénzek lenyúlását látjuk. "

És legalább ennyire szomorú, hogy ezen pénzek nagyobbik része érdemi pályázatok, érdeklődés hiánya vagy simán információ hiány okán elszáll a semmibe akár lenyúlással vagy anélkül Pedig rengeteg értelmes dologra el lehetne költeni, mást ne mondjak munkahelyek létrehozása? :(

William Kidd 2011.12.09. 13:13:10

En annak idejen NEM-mel szavaztam az EU csatlakozasra, ugyhogy lefosom mi van. Amugy meg ha jobban megnezzuk, tobbsegeben azokban az orszagokban nincs problema, ahol nem lett bevezetve az Euro. Szet fog esni ez a takolmany, aki meg benne akar maradni vidaman tapsoljon a New World Ordernek. ;-)

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.12.09. 13:45:10

Termésszetes Orbán neme, hiszen nem jönne túl jól a további lopások és csalésoknak egy szigorú EU központi ellenőrzés!
Az, hogy az ország esetleg szarrá megy, és a benne élő majd 10 millió ember, kit érdekel. (a magyar kormányból)

Unionista 2011.12.09. 13:47:36

@sisifux:
szerintem ennek a vége az lesz, hogy európát zónákra fogják osztani és magyarország a nyugat-balkánhoz sorolódik.

pástétom 2011.12.09. 13:52:16

Van különbség: amíg a brit és a cseh miniszterelnök országa parlamentjére bízná a döntést, Orbán a droidjaira.

Lucky Larry Silverstein 2011.12.09. 13:52:58

@Neo07: Aztán ha nyomtatják a dollárt ezerrel, akkor hogyhogy nincs infláció?

Unionista 2011.12.09. 13:53:18

@butus:
pontosan ezért. az eu pénzek lenyúlására egy maffia szerveződött. amiből a szocikat sikeresek kiebrudalták.

hegyilány 2011.12.09. 14:00:20

Nem lepett meg a hír, hogy a magyar vezetés nem támogatta az az új európai paktumot)
Ez olyan, - itt Európa közepén - mint a kormány különutas gazdaságpolitikája.
Persze az újban mindig ott van az esély és a bukás lehetősége.
Látható mi lett a kölönut eredménye)

menőmano 2011.12.09. 14:19:28

ezért a magyar parlament kezében a döntés."

Totálisan érdekes) kijelentés, a kormányfő részéről.
Pontositva) a magyar parlament a kétharmad......?
Hiszen tudható, hogy az i-re) a kormányfő teszi fel totálisan a pontot.
Ezt már megint érdekes helyzet??
oszt.jónapot!

:))

lamb79 2011.12.09. 14:27:34

Ok, a BBC-n most mondták be hogy a 27 országból 26 támogatja támogatja a szerződést, egyedül a britek nem.

Ma reggel indítottak egy online szavazást arról hogy népszavazást kellene-e tartani a további brit eu tagságtól. 86% mondta azt hogy igen. Ha tényleg szavaznak, akkor ők kilépnek.

Orbán pálfordulása azert érdekes; reggel nem, aztán nem tudom, most meg igen.

Lucky Larry Silverstein 2011.12.09. 14:32:26

@menőmano: Nincs semmi érdekes benne. Az EU 90%-a elfogadja a diktátumot a nép nevében, itt meg majd a parlament szavazhat róla, tehát nem Orbán lesz egy személyben a felelős, ha szar kerül a palacsintába. Biztos nagy befolyása van a szavazásra, de a Magyarország legfőbb népképviseleti szerve az Országgyülés. Ha a Demagóg Kommunisták alkotnák a kormányt, simán aláírtak volna bármit.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.12.09. 14:35:16

Polgárok, nektek nem fáj ez az újabb európai szégyen amit Orbán művel a sunyiságával, hazudozásaival?

Ellenzék most kell minden oldalról támadni, megrogyott a görény!

Most írt Brüsszelből egy barátom, egyszerűen nem értik hogy mi van. Egyszer nemet mond, aztán a parlamentre hivatkozik Orbán. Azért mentek a kormányok vezetői, hogy döntsenek, ő meg ide oda sasszézik. Komoly gazdasági következményei lesznek, nem beszélve az újabb hitelvesztésről!

Kakimaki0123456789 2011.12.09. 14:40:23

@Hiteltelen Orbán!: De. Abban remenykedunk hogy Orbant nem azonositjak a magyarokkal.
A magyar jobboldalnak hagyomanyos a hulyeseg, ezt ok is tudjak. A masodik vilaghaboruban is milyen jo donteseket hoztak sorban... ezt a sort nem szabad megszakitani!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.12.09. 14:42:58

@Kakimaki0123456789: Hadat üzenünk az EU-nak.
Mondmá.
A Szovjetunió és az USA után ez már gyerekjáték nekünk.

dr kíváncsivagyok 2011.12.09. 14:46:04

@vezér01: " Ugye,hogy mennyivel szebb volt mindent,mit az orrunk elé toltak elsőként - és olvasatlanul -
aláírni? Fletóék még tudták,hol a helyünk és mertünk kicsik lenni! "

...és most mik merünk lenni ???

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.12.09. 14:46:18

@pástétom:
Orbán megkapta a kétharmados felhatalmazást.

Vagy elfelejtette, hogy mire ?

dr kíváncsivagyok 2011.12.09. 14:49:20

@Red shield representative: "Biztos nagy befolyása van a szavazásra, de a Magyarország legfőbb népképviseleti szerve az Országgyülés. H "
Na ne nevettess ....ezek a zombi képviselők azt sem tudják mire szavaznak, előre megmondják nekik hogy mikor melyik szinű gombot kell nyomni !

dr kíváncsivagyok 2011.12.09. 14:50:43

@Red shield representative: " Ha a Demagóg Kommunisták alkotnák a kormányt, simán aláírtak volna bármit. "....és lenne esélyünk a felzárkózásra...ugyanis "egyedül nem megy " !!!!

Ben Franklin 2011.12.09. 14:57:25

@kíváncsivagyok: Hát nagyon sokat tettek azért, hogy egyáltalán fel kelljen zárkóznunk...a régióhoz.

2011.12.09. 15:32:56

@Squid: Igenis, a magyar szorgos, de 60-70 nettóért senki se várja, hogy kiköpje a lelkét. A németek ugyanígy állnak hozzá az éhbérhez, nem ezen múlik. Ha a magyar nép naplopó lenne, már eltűntünk volna az elmúlt 1000 év során.
Becsületes. Van pár panelproli és gengszterivadék aki nem, de az átlagpolgár az. (Ne Budapestből indulj ki)
SZJA fizetés szempontjából a lakosság java része rendesen fizeti az szja-t, egész pontosan a cége. De ha választani kell, hogy éhen halsz, vagy elhelyezkedsz valahol, ahol a felét a bérednek zsebbe kapod, ott nem te, egyszerű kisember vagy a bűnös, hanem az újgazdag egyéni vállalkozó, aki foglalkoztat.
Béketűrés: Ha nem lennénk azok, a parlament már lángolna, mint a Reichstag. Mi ez ha nem béketűrés? Fát lehetne vágni a magyar ember hátán.

Hörcher Ferenc 2011.12.09. 16:05:34

@Roy: Kedves Roy, természetesen örülök a sok hozzászólásnak, hisz mi másért indítottuk volna a blogot. De szeretnénk kulturált keretek közt tartani, hogy valódi vita lehessen. Remélem, ehhez Ön is partner.

Unionista 2011.12.09. 16:19:08

@Hörcher Ferenc:
ezek egymást kizáró célok.

menőmano 2011.12.09. 16:59:37

@Red shield representative:

Nincs semmi érdekes benne. "

Neked ez a véleményed, én elfogadom, illetve egyáltalán nem zavar.

Persze, mikor már eltelt másfél év a kormányzásból, ami egy elhibázott gazdaságpolitikával telített időszak volt, az országgyűlésre kell hivatkozni.) Ja. és elértük azt is, hogy bóvli besorolásban legyen az ország)
Tudod, az álmokra, vágyakra épített, különutas, csodaváró gazdaságpolitika. ??

Nem kell itt kommunistázni. Ez csak szószaporítás, semmi több.
Simán alá fogja írni a magyar kormány is- totálisan úgy gondolom -.

Roy 2011.12.09. 17:24:27

@Hörcher Ferenc: Nos ez nem könnyű. Nagyon sok az indulat az emberekben különösen, ha mostani kormányról van szó. Szerintem a vélemény nyilvánítást nem kell korlátok közé szorítani. Még akkor se, ha ez netán a "közízlést" sérti is. Különben, ha jól látom már le is vették az Indexről az írást.

menőmano 2011.12.09. 18:05:20

@Red shield representative:

Jut eszembe!
Még annyit! Ha nem csal az emlékezetem) Totálisan kétharmad van. A nagybetűs nép egy csoportja mindenre felhatalmazta a kormányt!

oszt.jónapot!!!

márta)) 2011.12.09. 18:28:31

"Huszonhat tagország támogatja az európai uniós tagországok állam- és kormányfőinek pénteken Brüsszelben tartott találkozóján elhatározott kormányközi szerződés elkészítését - erősítette meg Herman Van Rompuy, a kormányfői tanács elnöke a kétnapos ülést lezáró sajtótájékoztatón.
**
"Cameron brit miniszterelnök, aki világossá tette a brit pozíciót."

"A változtatás világosan jelzi a pénzügyi érdekeinek védelmében új garanciák mellett kardoskodó Nagy-Britannia elszigeteltségét az unión belül. David Cameron brit miniszterelnök mindazonáltal az ülés után úgy nyilatkozott: London unión belüli befolyása nem változik. Ismét kiállt amellett is, hogy országának érdeke az uniós tagság.

Herman Van Rompuy - José Manuel Durao Barroso európai bizottsági elnökhöz és a sajtótájékoztatón szintén jelen lévő Donald Tusk lengyel miniszterelnökhöz hasonlóan - ismét méltatta az új szerződés révén tervezett intézkedéseket, a pénzügyi fegyelem szigorítását, és jelezte azt is, hogy reményei szerint a dokumentumot márciusban alá is írhatják."

**
Aha! a magyar különut. Az ország halad a lejtőn lefelé. Illetve a társadalom egy hatalmas csoportja lassan, de biztosan halad az elszegényedés felé.
hm?

hegyilány 2011.12.09. 21:49:09

"„Alapvetően belpolitikai szándékok húzódnak Orbán Viktor eljárása mögött. Nyilvánvalóan kudarcos politikájából már nem is rejtetten, hanem nyíltan fölvállalva következne, hogy ki kell szakadnunk az Európai Unióból.
A történtek nem értelmezhetők másként, mint ennek afféle itthoni deklarálásaként, ami Orbán szerint megszilárdítja a hatalmát. Számára ugyanis a hatalom valójában nem eszköz, hanem végcél.
Ugyanakkor az eljárás épp ebből következően taktikai elemekkel van tele.

Orbán előtt két forgatókönyv áll ugyanis: vagy szentesítteti a Parlamenttel a nemet – hiszen úgyis az történik, amit ő mond – vagy épp a Parlament mögé bújva hagyja jóvá a csatlakozásunkat.
Nem véletlenül mondja a miniszterelnök, hogy március végéig van idő dönteni. Szerintem minden attól függ, hogy mi lesz az EU-val és az IMF-fel folytatott tárgyalásokon.
Ha nem sikerül megállapodni, akkor végül a Parlament dönthet a szigorúbb EU-rezsim mellett, hiszen mindenképpen kell valamiféle védernyő, de akkor lehet mindenféle, rajtunk kívülálló kényszerekre hivatkozni.
Ha azonban addig tető alá hozható a megállapodás, akkor Orbán akár el is utasíttathatja ezt az Országgyűléssel, és folytathatja eddigi politikáját mindaddig, amíg egyértelművé nem válik: számunkra mindenféle különállás rettenetesen káros.” "

Aha! Persze! nem is értem?!? miért?? Nekem most egy pillanatra a görög kormányfő "műsora" jutott eszembe.
???
:)

Hörcher Ferenc 2011.12.09. 22:32:07

@Roy: Kedves Roy,
szerintem pedig a parlamentáris kereteket érdemes betartani. A blogok pedig bizonyos idő után cserélődnek az Indexen.
ÜDv,
HF

Hörcher Ferenc 2011.12.09. 22:33:24

@Unionista: Csak akkor, ha a sok hozzászóló nem kíván tényleges vitát folytatni.

hegyilány 2011.12.09. 23:25:23

a világnak olyan benyomása támadt, "

Nekem meg az a benyomásom támadt, az "üggyel" kapcsolatban, hogy a kormány/kormányfő részéről ez már megint, egy népbutitás, parasztvakitás. Csatlakozzunk, vagy ne.?
:)

hegyilány 2011.12.09. 23:31:02

Hát! Milyen igaz?! A parlamentáris kereteket" máskor- mindig (is) érdemes lenne szem előtt- , ill. betartani, nem csak most. Mikor kérdés a kormányfő részéről) vállaljam e a felelősséget, vagy áttoljam a parlamentre.)
Mint írtam, kicsit olyan "görög íze" :) van így a történetnek.

márta)) 2011.12.10. 23:05:14

Állitólag vasárnap- és hétfőn is megszólal a kormányfő. Téma ) jövő évi költségvetési és hát természetesen a brüsszeli EU csúcs.
Milyen fontos lett hirtelen?? Na.ugye.:)

Közben jövő héten elkezdődnek az informális egyeztetések a magyar kormány és az EU, valamint az IMF illetékesei között.
A magyar tárgyalódelegációt Fellegi Tamás fogja vezetni, korábbi elmondása szerint a hivatalos tárgyalás januárban veszi kezdetét.
Ezen az együttes megbeszélésen kap majd jelzést a magyar delegáció arról, milyen előzetes elképzelései vannak az EU-nak és az IMF-nek."

Sűrű,- izgalmakkal telített hét következik.
:)

márta)) 2011.12.10. 23:23:16

Bocsánat!
Nagyon kiváncsi vagyok, hogyan fogja megmagyarázni a kormányfő a "történéseket.
Használja e, a tőle megszokott, szóvirággal diszitett mondatokat? :)
:)
Egyszerű (lehetne) elhibázott másfél év) a Matolcsy-féle csodaváró gazdaságpolitikával fémjelezve. Az a "fránya költségvetés, melyet szinte teljesen át kell dolgozni. a téeszesitett nyugdijpénzek) sem volt elég....
hm?
:)

menőmano 2011.12.11. 19:40:53

Hm. Nem tévedett sokat a @márta) Itt vannak a szóvirágos mondatok. a magyar kormányfő megmagyarázza. :)

...."amikor kabinetje hivatalba lépett, Magyarország a csőd szélén tántorgott, de úgy tűnt, hogy az eurózóna országai erősek, és így „napsütésben” lehet végrehajtani a kormány által tervezett változtatásokat, amelyek célja, hogy a parlamenti ciklus végére Magyarország Közép-Európa egyik, vagy ha lehet, legversenyképesebb gazdasága legyen.
„A különbség az, hogy nem napsütésben kell végrehajtanunk az előző időszak hibáinak kijavítását, hanem kell esernyő, és úgy látom, kell viharkabát is” –"
****
Másfél évvel ezelőtt is adott volt a lehetőség. Lehetett volna növelni a versenyképességet.
Egyébként a Bajnai vezette kormány a gazdasági világválság, ellenére , jó" állapotban adta át az országot.

Most akkor tessék már nekem megmondani, hol tántorog" az ország. ?!
****
"A költségvetés egyensúlyának helyreállítása érdekében 1200 milliárd forintos megtakarítást hajtott végre a Bajnai kormány.

Ez, arányait tekintve, az elmúlt évtizedek legnagyobb hasonló kiigazításának tekinthető a világban.

Az államháztartási hiány 3,8 százalék alatt maradt, ezzel Magyarország megteremtette az Európai Unió egyik legfegyelmezettebb gazdálkodását.

A hivatalos adatok 2010. év elejére azt mutatták, hogy Magyarország rendelkezik az Unió országai közül az ötödik legalacsonyabb költségvetési hiánnyal."

Egyébként (ha nem tévedek) a Bajnai kormány tevékenységéről elismerően nyilatkozott Merkel (is)... az a Merkel- és csapata, aki most megsúgta a görög- és olasz kormányfőnek, jobb lesz ha nagyon gyorsan lemond és távozik.
Szóval :) úgy gondolom a magyar kormány részéről továbbra is totális össze-vissza nyilatkozások történnek.
???

:))
süti beállítások módosítása