Mos Maiorum - A politika íratlan szabályai

Berlin háborús veszélyre int

2011. október 28. - Hörcher Ferenc
Forrás: thelocal.de

KOMMENTÁR

Német kancellár talán a világháború óta nem beszélt ilyen nyíltan arról, hogy veszélyben az európai béke. 

 

 


A mostani EU csúcs tényleges döntéseinél is fontosabb jelzés az, amit Merkel kancellárnak a találkozó előtti napon a Bundestagban elmondott beszéde jelez. Az egyébként legtöbbször magát visszafogottan kifejező Merkel most brutálisan őszintén fogalmazott: „Senki ne vegye biztosra, hogy megadatik még egyszer 50 év béke és virágzás Európában. Semmi nem garantálhatja ezt. Ezért én azt mondom: ha az euro elbukik, Európa is elbukik."

A német kancellár beszédét legalább két szinten érdemes olvasni. Egyfelől nyilvánvaló, hogy saját kormánya mögé kellett megfelelő parlamenti támogatást toboroznia, hogy az EU-csúcson kellő súllyal tudja megjeleníteni a német érdekeket. Ehhez a kincstári optimizmus nyilván nem lett volna elegendő, a parlamenti (a kormánypártokkal éppúgy, mint az ellenzékkel vívott) iszapbirkózáshoz most erősebb kifejezésekre volt szükség. Nem véletlen, hogy e politikai generáció történelmi felelősségét emlegette a német kancellár, megpróbálva kimozdítani képviselőtársait a megszilárdult politikai sáncok mögül, és elszakítani őket az aktuálpolitikai érdekkalkulációk szűkös horizontjától. Szavai szerint „Van egy történelmi kötelességünk: minden eszközzel meg kell védenünk az európai egyesítési folyamatot, amit elődeink kezdtek el, évszázadok gyűlölködése és vérontása után.

Ráadásul azt sem rejtette véka alá, hogy a megállapodás kockázatokat jelenthet Németország számára is – hisz ezt kimondva világossá tehette, milyen léptékű a probléma, anélkül, hogy saját, nyilvánvalóan nem a nagyközönségnek szánt információit közzétette volna. S a német képviselők számára is egyértelművé válhatott a tét nagyságrendje. Nem véletlen, hogy a beszédet követően a kormány felhatalmazására vonatkozó parlamenti döntést ötszázhárman támogatták, nyolcvankilenc ellenében.

De Merkel beszéde biztosan nem csupán a belpolitikai játszma része volt. Nem véletlenül jelentette ki, hogy Európa most Berlinre figyel. Hiszen az uniós intézményrendszer a Lisszaboni szerződés után sem rendelkezik olyanfajta legitimitással, mint a nemzeti kormányok, s praktikusan Berlin vezető szerepe sem kérdőjelezhető meg az európai belső diplomáciában. Márpedig a diplomácia nyelve sokkal kifinomultabb. Így nemzetközi hatását tekintve fejti ki igazán erejét Merkel beszéde. A kancellár ugyanis világossá tette, nincs egyetlen döntési sor sem, amelynek eredményeként egyik napról a másikra megoldódhatna a görög válság. Ám most biztosan radikális beavatkozásra van szükség. Ezek közé sorolható  olyan pénzügyi technikáknak az alkalmazása, mint az adósság felének jóváírása, ami elsősorban magánbankokat érint. Ennél is feltűnőbb, hogy Merkel a Lisszaboni Szerződés bizonyos fokú átszabását is elkerülhetetlennek tartja. Vagyis a gazdasági kényszer a lehető legrövidebb időn belül politikai változásokat generálhat. Ebbe a körbe sorolható az a nyilvánvaló jelzés is, amely arra utalt, amíg nem tud kilábalni a gazdasági vészhelyzetből, Görögországnak fel kell adnia szuverenitása egy részét, vagyis állandó felügyeletre szorul.

Hogy a második világháborút követően Németország ismét egy független állam fölötti felügyeletre jelentkezik be, az csakugyan elgondolkodtató. De, mint maga a kancellár is utalt rá beszédében, az eurozóna tagjai nem tekinthetők teljesen függetlennek, egymásért is kölcsönösen felelősséget kell viselniük. Ezért jogos az a megállapítás, Európa vezetői soha nem látott helyzettel szembesülnek e válságban.

A bejegyzés trackback címe:

https://mosmaiorum.blog.hu/api/trackback/id/tr263335544

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kommunikációs Válság 2011.10.28. 14:50:42

Van egy kis problémám a legújabb válsággal. Először is az, hogy a általában a válság kiújulásáról beszélnek, pedig erről szó sincs, a 2008-ban kezdődött recesszió soha nem ért véget. A 2009 után tapasztalható "fellendülés", vagy "kilábal...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

31/48 2011.10.28. 14:39:14

@Kaaaroly: pedig nagyon is a témába vág. Európa gazdasági szerkezete ha tetszik, ha nem át fog alakulni, és a bevándorlók bizonyos csoportjai olyan ballasztot képeznek, amit Európának le kell dobnia magáról, ha a felszínen akar maradni.

@DreamerX: persze, hogy nem számít, mivel elszigetelt lokális konfliktus volt, és a kontinens többi területére vajmi kevés hatást gyakorolt.

A béke rész még áll, de a fellendülés szerintem nagyon szubjektív. Persze az életszínvonal drasztikusan emelkedett, de Európa összességében egyáltalán nem teljesített fényesen a világ más gazdasági régióihoz számítva. Az első 25 évben igaz sikerült ledolgoznia a világháború által okozott hatalmas visszaesést, de azóta a felzárkózó volt szocialista országokat leszámítva egy helyben toporog a kontinens, miközben a világ elszáguld mellette.

Arról nem is beszélve, hogy az európai gazdasági szerkezete egyre kevésbé épül a valós termelésre, és nagyon sok szempontból rendkívül sérülékeny.

31/48 2011.10.28. 14:43:06

@shushu2: ez így van, de a legtöbben olyan munkát végeznek, amire a többi szektorhoz viszonyítva könnyebben ki lehet képezni a dolgozót. Amikor pedig a gazdaság meginog, és sok a jóléti államtól függő terület (a szolgáltató szektor jelentős része) bedől, a munkanélküliség felszökik, a nyugdíjkorhatár kitolódik, akkor a hazai munkanélküli tömegek elsődleges követelése az lesz, hogy rúgják ki a törököt és vegyék fel a németet. Akár utcát söpörni, vagy dönert árulni.

komisz_kölök 2011.10.28. 14:46:26

A németeknek sokkal ocsóbb így is Európa gyarmatosítása, mintha katonákkal kéne ugyanezt elérniük. A válság arra volt jó, hogy csökkentsék a tagországok szuverenitását, először gazdasági téren. Mondjuk én neki drukkolok :)

nemsirunk 2011.10.28. 14:51:56

@31/48: „azért mert ez egy botrányosan rosszul és antidemokratikusan szervezett álföderáció.”

És azért nem eléggé szervezett, mert sokan nem értik meg, hogy létszükséglet az unió egységes politikai-pénzügyi irányítása. Nincs elég jogosítványa az EU parlamentnek, ezért nem képes hatékonyan kezelni a problémákat, így az egyes államok kénytelenek saját hatáskörben cselekedni. De nem is akarnak nagyobb hatáskört az EU-nak, az elfekvő politikusaikat delegálják a parlamentbe. Az lenne a jó (és nagyon remélem hogy ezt hozza el a válság), ha az EU parlament jogait brutál kibővítenék a nemzetállamok függetlenségének rovására, és az EU parlamenti választásokra kizárólag EU pártok ez egész unióban egységes pártlistákon jelölhetnének képviselőket.

s 2011.10.28. 14:53:50

Sosem fogok rájönni, hogy Németországnak azért van ilyen vezetője, mert ott tart, ahol tart, vagypedig azért tart ott, ahol tart, mert ilyen vezetője van.

Balt 2011.10.28. 15:05:30

Mondjuk attól eltekintve, hogy talán nem is volt még 5 év folyamatos béke sem Európa (földrajzi) határain belül... ('56, '68, balti- és délszláv háborúk stb.)

Balt 2011.10.28. 15:08:56

@mahet: "Nacionalizmus => háború"

Ezt ugye elmondod az EU (másik) motorjának, a francia társadalomnak is...?

Secnir 2011.10.28. 15:16:54

@mahet:
"Egyesült Európai Államok => (talán) béke és fellendülés"

halihó! volt bekapcsolva a TV-d, rádiód az elmúlt 40 évben?
Kérdezz már meg az USA-béke szókapcsolatról egy vietnamit, koreait, afganisztánit, irakit, iránit, palesztint, jordániait, jemenit, líbiait, kubait, stb. stb. stb.,

Link Elek 2011.10.28. 15:26:53

a csigazabalokban nem lehet megbizni

Dr Kangörény 2011.10.28. 15:28:39

Ebből háborús nyilatkozatot kreálni erősen bulvárlapos megoldás.

Másképpen fogalmazva baromság.

THLM 2011.10.28. 15:28:57

@Secnir: Halihó! ÉS kérdezz már meg egy átlag amerikait, hogy ez mennyire érdekelte őket? Nem az ő földjükön folyt a háború... Náluk béke volt és jólét..

JohnHenry 2011.10.28. 15:35:11

@Secnir: mikor is volt utoljára háború az usa területén belül?

nemzetállamok laza szövetségeként az eu-nak (és európának) nincs jövője.

mahet 2011.10.28. 15:50:20

@Secnir: nem sok háború volt 1865 óta az az észak-amerikai kontinensen. Európában - ahol kis államok a saját érdekeiket próbálják érvényesíteni - ellenben egy kicsit több volt. Ja, és halihó - ezt biztos fontos hozzátenni.

Alterix 2011.10.28. 15:52:58

@DreamerX: Miért? Szerinted Európa része?
Szerintem már Ukrajna sem Európa része. Mások szerint meg a Lajtánál a határ...

mahet 2011.10.28. 15:55:49

@31/48: Akkor nagyjából egyetértünk, csak szerinted kisebb egy háború esélye.

"Nem azért sikertelen Európa, mert nem vagyunk elég elkötelezettek az Unio nagy eszménye mellett, hanem azért mert ez egy botrányosan rosszul és antidemokratikusan szervezett álföderáció."

Ez a kettő szerintem erősen összefügg... azért nem működik jól az EU, mert az országok nincsenek elkötelezve iránta és csak látszatintézkedéseket tudnak keresztülverni.

Oleg Gontar 2011.10.28. 16:01:11

@Grunt: most a kuncsorgok alatt gondolom veletlen sem a legendasan netto befizeto hazankra gondolsz.

Oleg Gontar 2011.10.28. 16:03:05

@Secnir: a kozepso szot is elolvastad?

Húsleves 2011.10.28. 16:10:00

Készüljetek a háborúra! Zárva lesznek a boltok! MOST vegyetek plazmatévét!

tusuanzen 2011.10.28. 16:22:27

@mahet: Európai Egyesült Államok -Béke?

Az Amerikai történelemből nem vagy erős mi?

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.10.28. 16:27:12

Hja, ha egy német kancellár azt mondja, hogy háború lesz, akkor háború lesz.

roxxtar 2011.10.28. 16:53:10

Ezek a fránya Rotschildok.. hát nem volt elég a második világháború után kapott ajándék izráel?

Martian (törölt) 2011.10.28. 16:54:50

@Skyless: és kérdezz meg egy átlag amerikait, ismer-e valakit, aki meghalt/megsebesült Koreában, Vietnamban, Afganisztánban, Irakban, stb. szerintem mindenkinek vannak ilyen ismerősei. Vagy éppen lecsukták, mert nem volt hajlandó harcolni a vietkongok ellen.

isti86 2011.10.28. 16:55:27

@tusuanzen: Olvasásból nem vagy erős, mi?

tusuanzen 2011.10.28. 16:59:58

@isti86: értelmes hozzászólásból nem vagy erős,mi?

csoko20 2011.10.28. 17:16:25

Ha háború lesz, akkor két dolog biztosra vehető:
-emelkedni fog a kenyér ára
-a franciák teszik le elsőnek a fegyvert

Húsleves 2011.10.28. 17:23:31

@csoko20:
kis kiegészítés:
- a franciák teszik le elsőnek a fegyvert
- aztán a háború végén győztes hatalomként diktálnak

Globetrotter2014 2011.10.28. 17:28:06

A beszéd szerintem örvendes váltás. Minden poltikus az Unióra hazárdírozik, fennállása óta minden bajt és kötelezettséget rákantek és minden eredményt privatizáltak. Nagyon örvendetes hogy egy főember végre ki meri mondani, ha nincs euró, megszűnik az EU, ha megszűnik az EU midnenki bedől, ki nagyobbat esik (pl görögök, franciák, olaszok) ki kisebbet (németek), de senkinek ne legyen illúzióJA, sötét korszak jönne...

flippant 2011.10.28. 17:28:15

@csoko20: Mi meg ismét beszívjuk. De jó hír, hogy könnyeben fogsz tudni csajozni

isti86 2011.10.28. 17:34:41

@tusuanzen: értelmes hozzászólásból nem vagy erős,mi?

rexter 2011.10.28. 17:41:21

nem haboru lesz orszagok kozott, hanem orszagokon belul egyre tobb lazadas es rombolas. a szegenyseg, az igazsagtalansag, meg a nyugat eruopaba bevandorolt tobb tizmillio muszlim miatt.
tudtatok hogy angliaban a masodik leggyakroibb ujszulott nev a Mohammed? vagy hogy Amszterdamban a polgarmester mar egy bevandorlo ivadek muszlim? Na ez a durva. amit nekunk is, magyaroknak sikerult karddal megakadalyozni, hogy a felhold uralkodjon Europaban, azt mar lehetetlen elkerulni. megoldottak benvandorlassal es szaporodassal. ez van.

Link Elek 2011.10.28. 17:43:26

addig biztosan nem lehet III. vilaghaborurol beszelni, amig a franciak le nem tettek a fegyvert

flippant 2011.10.28. 17:45:11

@rexter: Edelényben is majdnem egy ilyen fideszes lett a pógármester. Még disznókat is vágatott a romáknak a szavazatokért.

Mr. Waszabi 2011.10.28. 17:49:42

Örülnék, ha látnám az összefüggéseket. Ha jól gondolom, az EU csatlakozás előtt magára volt utalva a 10-es fogat, mind nehéz gazdasági helyzetben. Kibírtuk valahogy. Háború csak a volt jugoszláv területen volt, az se gazdasági motívummal.
Ki fog megtámadni kit? Jó lett volna, ha Merkel néni konkrét vélelmeit is megosztja s nem ad okot találgatásokra. Egyébként, ha gazdasági alapon háború keveredne a Schengeni övezeten belül, az minősítené az egész EU cirkusz megalapozottságát.
Attól tartok, hogy a nagyon eltérő jövedelmezőség és hatékonyság miatt a fejlett tagországok nem annyira díjjaznák egy kommunista, központi elosztású európa létrejöttét. Gondoljunk csak arra, mekkora elégedetlenség, belső feszültségek voltak a németeknél a két németország egyesítése után évekig.

bootyi 2011.10.28. 17:51:51

@csoko20: És az is biztosra vehető:
- a magyarok a végén a vesztesek lesznek.
Erről annyit:
A románok a németekkel együtt támadták meg a SZU-t, sztálingrádnál is ott voltak (mi még akkor hol voltunk), mégis a végén GYŐZTESEK lettek;
- Olaszo tengelyhatalom volt, a végén győztesként végzett;
- ide menekült a sok szerencsétlen zsidó lengyelországból és máshonnan a magyarországi német megszállásig, megszállt országról szállították el innen szerencsétleneket, de mi vagyunk a németek mellett a fő antiszemita nép (az orosz, lengyel pogromokról nem esik szó, és arról, hogy sok lengyel, orosz a németeket is meglepve gyűlölte őket)
- 48-ról meg inkább már nem is beszélnék (és az első világháborúról sem) mert akkor a betli mindenki számára biztos lenne....

kennyking 2011.10.28. 17:57:55

Nem az a kérdés, hogy szétrobban -e az EU, hanem, hogy mikor.Erre kéne a magyar kormánynak felkészülni, de ismervén a magar politikusok elképesztően gyenge minőségét, valószínüleg az utolsók lesznek, akik rádöbbennek, hogy olyan segget nyalnak, ami már nem is létezik.Az EU azért fog szétesni, mert korrupt, drága, nem hatékony és igazságtalan.
Az Európai Egyesült Államoknak lenne értelme,de nincs realitása, mert úgy nem működhet egy "ország", hogy van ahol 300-400 ájró az átlagfizetés, pár kilóméterre meg 1300 a minimálbér.Ennyire eltérő fejlettságű gazdaságokat nem lehet közös karámba kényszeríteni.Azt pedig senki ne gondolja, hogy a keleti rabszolgák bérét fel fogják emelni a nyugati színvonalra.Nem ezért lettek tagok a keletiek.

Húsleves 2011.10.28. 17:58:04

@bootyi:
Nem a németek mellett. Kossuth díjas hazánkfia szerint mi vagyunk ma már az egyetlen fasiszta nép.

SzJ1982 2011.10.28. 18:01:39

@mahet: Fú, te mekkora egy kretén vagy, már bocs...:D

utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2011.10.28. 18:02:44

Így van. nekünk a cigányokkal lesz háborúnk, Európa többi országában pedig a törökökkel, négerekkel, kínaiakkal hadakoznak majd az őslakosok. Természetesen a fegyvert a zsidók fogják adni, és jó nagy haszonra tesznek szert, nem hülyék. Sajnos régen rosszul gondolták, és a világbéke nem abból áll, hogy összekeveredik mindenféle náció és akkor majd egy óriási országban élnek boldogan...

baliquez 2011.10.28. 18:06:38

Görög Köztársaság -> Görögországi EU Protektorátus

Hörcher Ferenc 2011.10.28. 18:18:14

Kedves Hozzászólók!

Jelezni szeretném, hogy a trágár szavakat használó kommenteket kénytelen vagyunk moderálni. Kérenm, hogy a társasági minimumot tartsuk be e tekintetben is.

bootyi 2011.10.28. 18:20:37

@baliquez:
A lengyeleknek elengedték a "rendszerváltozáskor" az adósságuk 2/-át. mondván, nem magánbanknak tartoztak.
A görögöknek elengednek most több száz milliárd eurót, magánbankok zömében
Nekünk viszont egy-két milliárd eurós veszteség miatt (a kedvezményes előtörlesztés okán) az osztrák bankok úgy nekünk ugrottak ( a görögöknél elszenvedett többszörös veszteségeik miatt kuss van), mintha itt valami államosítás lenne.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.28. 18:31:09

A görögök maguknak köszönhetik,hazudtak éjjel,hazudtak nappal.Trükkök százait vetették be hogy bevegyék őket az eurózónába,miközben úgy csináltak mintha kormányoztak volna.
Le kell mondani a 16.havi nyugdíjról ,meg a 2000 eurós átlagfizetésről munka nélkül.

csusz (törölt) 2011.10.28. 18:38:14

Vegyétek már észre agyalágyultak, hogy a " mahet " nevu hozzászóló Egyesult EURÓPAI Államokat írt, nem az USA -t említette !!

bootyi 2011.10.28. 18:39:48

@Gyurma73: Ja. Olvasom ma, hogy ott megvonják a nyugdíjak 25%át, meg a közalkalmazottakét is. Átlag 500 ezer Ft-ból (ennyi ott az átlag)könnyű 25%-ot elvonni, magyar árak mellett.

bootyi 2011.10.28. 18:51:54

@waszabi: Természetesen túlzó, ill. annak tűnhet Merkel kijelentése. Te a racionalitást keresed. Végiggondoltad, hogy csak az utóbbi száz évben indult háborúknl, minden esetben racionalitás döntött??
Pl. egy trónörökös miatt lett első vh??
Tudod, mi kell a háborúhoz? Sok elégedetlen ember. Elégedetlen, könnyen lázítható, kilátástalan ember. Közel járunk sajnos ehhez.

bucbuc 2011.10.28. 18:58:11

@31/48: "Szó sincs háborús veszélyről, mivel egyik ország sem akar földet/területet/nyersanyagot a másiktól, pénzügyi biztonságot pedig nem lehet fegyverrel kivívni. Különösen nem az európai operetthadsergekkel."

Senki? Egyelőre...
Operetthadseregek, ja. Nekünk az van hála a libsibolsi vezetésnek, másnak sajnos nem.

A románok különösen ügyelne arra, hogy velünk szemben jelentős legyen a hadi fölényük.

cellimega 2011.10.28. 19:11:08

A háború emlegetése belpolitikai fegyvernek tűnik nekem. A németeket médiájuk pacifistává idomította az elmúlt évtizedekben (ez nekünk, magyaroknak talán nem is baj). A háború (és az antiszemitizmus) a lehető legnagyobb rossz számukra, ezért e szavak jól forgatható fegyverek a napi politikában.

odamondó 2011.10.28. 19:13:31

@bootyi: Van 2 görög munkatársam első kézből kapok információkat mi is történik az országon belül.

Akkor mondom is ha már fizetés: 650 nettó euróra csökkentik le a hivatalokban dolgozók fizetését. Már ne haragudjon senki, de akkor mire fel is a hatalmas hőzöngés meg forradalom az utcákon? szaros magyarhonban is megél tömegnyi ember ennyiből. Az a baj, hogy görögök nyomták ezt a 2000+ nettós fizetést a semmi gazdaságukra.

bootyi 2011.10.28. 19:13:36

@bucbuc: Én is nagyon "magyaros" vagy "patópálos" nyugalomnak érzem azt, ahogy az országunk biztonságához viszonyulunk ebben a hatalmas germán-szláv, részben réto-román tengerben. Miértünk sztem senki nem állna ki. Természetesen a túlzott fegyverkezés is értelmetlen lenne, de azért a NATO-ban is csak megbízni (eddig az EU-ban bíztunk így meg) nem lehet.

bootyi 2011.10.28. 19:20:28

@odamondó: Nekem görög napi kapcsolatban lévő ismerősöm van. Köszönöm, hogy megerősítessz, és helyre teszel itt néhány agyat. Őket most oda szorítják, ahol mi soha nem voltunk. 200-ból könnyű elvenni 50-et, vegyél el ennyit 80-ból, mikor a megélhetés 80. Ez a különbség. És igazuk van a szlovákoknak, amikor azt kérik, a görögök válságát segítsék.
Nálunk az elvonás, ami a görögöknél most kezdődik, 2008-ban ELKEZDŐDÖTT.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.28. 19:40:12

@odamondó: 650 euró nettó??
basszus utthon annyiért ölnének.
az 200 ezer ft nettó.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.28. 19:42:19

@kennyking: nálunk meg 200 euro nettó alatt van a min. bér..

odamondó 2011.10.28. 19:51:43

@Gyurma73: nekem az az érzésem régen még benne volt ebben az egész EU lázban az, hogy az összes tagállamot fel kell emelni a jól élő nemzetek szintjére. ebbe a hullámba bőven beleestek a görögök és gondolom ők ezt komolyan is vették. Ha megnézed az új tagállam hullámot ott már ez teljesen feledésbe merült. Realizálta is mindenki, hogy lesz itt minden csak felemelkedés nem :)

troll ellenpólus · http://trollhitvallas.blog.hu/ 2011.10.28. 20:03:01

@Gyurma73: Ide vezet a rablógazdálkodást folytató libsik által propagált hitelboomra épülő álgazdaság, amiben dolgozni már senki nem akar, csak spekulálni meg gyorsan meggazdagodni, és a munkának nincsen semmi becsülete. Magyarországi vagy a magyarországiaknál jóval olcsóbb árak mellett keresik meg úgy a magyar fizetések 5-10-szeresét, hogy a gazdaságuk gyakorlatilag egy nagy nulla. Én azt mondom, elvenni tőlük a szigeteket, elvenni a tengerpartot, elvenni az Akropoliszt, egy hatalmas kerítéssel leválasztani a többit, aztán amögött egyék meg egymást nyugodtan, vagy jó szoci módjára lopkodják egymás zsebéből a semmit sem érő drachmájukat, amíg föl nem fordulnak éhen, kit érdekel. De a mi pénzünkből többé ne dőzsöljenek.

különvélemény 2011.10.28. 20:18:05

Jajjaj, picsának neveztem merkelt és kimoderáltak, ez aztán a szólásszabadság.

Francért indít az ilyen blogot, mondja fel magának diktafonra és hallgassa lefekvés előtt.

Hörcher Ferenc 2011.10.28. 20:23:15

@különvélemény:
Kedves különvélemény, jeleztem korábban, hogy a trágár szavakat kénytelenek vagyunk kimoderálni. Kérem, ha a politikai kultúra kérdéseiről szeretne vitatkozni, fogadja el a vitakultúra minimumát.
Üdv,
HF

különvélemény 2011.10.28. 20:36:10

@Hörcher Ferenc:

jogszolgaltatas.blog.hu/2011/10/27/alparisag_konktra_durva_kritika

Tetszik érteni?
És igenis merkel az, aminek neveztem, alátámasztja idióta viselkedése.

Természetesen lehet hú de cizellált kommentekig moderált blogot indítani, ehhez mindenkinek joga van.

Ezúton jelezném, hogy az előttem szóló a "libsi" kifejezést használta. GyK, ez eredetileg a "liberális biboldó" összevonásából eredeztethető.
GyK2: "A biboldó szó cigány eredető szó, és "kereszteletlen"-t jelent. A magyar köznyelv a zsidókra használja, rövidített alakja bibsi."

JohnHenry 2011.10.28. 20:39:31

@Gyurma73: ebben a szövegben az a legjobb, hogy a statisztika szerint a koreaiak után a görögök dolgoznak a legtöbbet egy évben. (nem a második helyen vannak, de mindig bent vannak az első ötben, egyébként mi is)

JohnHenry 2011.10.28. 20:42:44

@bootyi: természetesen abban, hogy mindenki utálja a magyarokat, abban nekünk semmi szerepünk nincs, ugye?

JohnHenry 2011.10.28. 20:44:46

@Gyurma73: na ja, csak nem a 650 eur a sok, hanem a 200e huf a kevés.

JohnHenry 2011.10.28. 20:46:49

@troll ellenpólus: attól függetlenül, hogy nem értek egyet veled, azt én sem értem, hogy miért nem adnak el pár szigetet...

JohnHenry 2011.10.28. 20:47:42

@különvélemény: szabadság és szabadosság között van némi különbség.

különvélemény 2011.10.28. 20:49:37

@JohnHenry: "a statisztika szerint a koreaiak után a görögök dolgoznak a legtöbbet egy évben"

De szeretjük a statisztikákat.
Nekem volt lehetőségem eltölteni egy röpke időt Athénban, emiatt erősen megkérdőjelezném a statisztika hitelességét.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.10.28. 20:56:08

@JohnHenry: Ugyanazért, amiért mi sem úgy próbáljuk meg megoldani az államadósságot, hogy eladjuk Győr-Sopron megyét az osztrákoknak.

Hörcher Ferenc 2011.10.28. 20:56:20

@különvélemény:
Kedves Különvélemény,
ha elfogadja, hogy jogunk van moderált blogot elindítani, akkor ismételten arra kérem, hogy ide írt megjegyzéseiben tartózkodjon a trágárságtól - és természetesen a faji megkülönböztetésen, esetleg gyűlöleten alapuló vélemény kifejtésétől is.

különvélemény 2011.10.28. 21:00:03

@Hörcher Ferenc: "tartózkodjon a trágárságtól - és természetesen a faji megkülönböztetésen, esetleg gyűlöleten alapuló vélemény kifejtésétől is."

Bakker nem én írtam faji megkülönböztetést, csak jeleztem, hogy ha szigorúan moderálunk, akkor azt is ki kell, mert sokkal durvább, mint a picsa.

Komolyan kezdem azt hinni, hogy egy számítógéppel beszélgetek, aki nyelvi képességek híján félreért mindent.

Kámasuka 2011.10.28. 21:04:09

Az előző háború alatt/előtt hozták be a direkt jövedelemadót az alkalmazotti rétegnél, ami előtte csak a vállalkozóknál létezett ott is indirekt, önbevalló formában. Nagy adóemelések várhatók.

Megint riogatják a csibéket hátha többet lehet róluk legombolni.

insert random 2011.10.28. 21:20:58

@baliquez: Egyetértek, tényleg valamit fel is kéne adniuk ezeknek az országoknak a mentőcsomagért cserébe. Mondjuk a függetlenségüket. Az is elég lenne, hogy a költségvetésüket csak akkor vezethetnék be, ha előtte az EU elfogadta. Ha már a többi ország pénzéből gazdálkodnak.

különvélemény 2011.10.28. 21:24:52

Nos, amióta a DB elérte az amcsi bankok szintjét (Total assets €1906 trillion), azóta Németország napról napra amerikanizálódik, magyarán mindent a profit érdekében tesz.
Atomenergia ellenesség, háborúval fenyegetőzés, stb...

Innentől számomra Angela Merkel semmiben sem különbözik bármelyik amerikai bábelnöktől, lásd: GWB, vagy Obama.

piefke 2011.10.28. 21:30:43

Hm... A német védelmi miniszter épp 2 napja jelentette be a Bundeswehr "fogyókúráját" a 400 támaszpontból 31-ez bezárnak, stb... (Lásd: www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,794072,00.html)

Nem hiszem, hogy egy "háborúra készülő" Németország ezt tenné...:-)

Kámasuka 2011.10.28. 21:33:37

@piefke: Nem is külföldi államok elleni háborúra kell gondolni. Saját állampolgárok ellenire. USA 2001 óta csinálja ezt 1000rel, most felzárkóznak Merkelék.

különvélemény 2011.10.28. 21:43:00

@BenFranklin:
Jé, valaki érti a lényegét a dolognak?
Vagy csak mindenki más figyelmét kerülte el, hogy usa, a nagy demokrácia, orbánnál 100x durvábban korlátozza saját állampolgárai jogait?
De persze nálunk épül diktatúra, ahol orbán megerősíti a középosztályt, a diktatúrák legnagyobb ellenségét.
GyK: A gazdagokkal meg lehet egyezni, a szegényeket meg könnyű befolyásolni/elnyomni. A középosztály az egyetlen, aki komoly veszélyt jelent.

Kámasuka 2011.10.28. 21:50:27

@különvélemény: Igen, de csak ideig-óráig müködik.

Legalább 30 éve amortizálódik az amerikai középosztály, ma már egyáltalán nincs képviselete. Ezzel párhuzamosan fogy is.

Csak amerikában a szegényedő középosztály is kényelemben él, és szinte senki nem politizál-épp ezért.

Más lesz a helyzet, ha komoly gazdasági gondok lesznek vagy a dollár összeomlik. Akkor polgárháború lesz, de nem akármilyen. Van ott 10 nagy népcsoport+társadalmi különbségek. Ja és 200 millió fegyver a lakosságnál.

Mr. Waszabi 2011.10.28. 21:52:26

@bootyi: azt látom, hogy európa politikusai tanácstalanok, nincs ötletük sem, s ebben az állapotban félnek. Ezért beszélnek megfélemlítőleg a plebsz felé is. Orbán kezdte, s most már minden nyugati politikus is borúlátó.
Szívás lemondani az életszínvonalunkról? Nélkülözni? Igen, az. Senki nem ezt remélte még 5 éve sem. A túl élés kulcsa, hogy emberek tudunk-e maradni, ha a javaink odavesznek. Amíg van két kezünk, s kapunk levegőt, újra lehet kezdeni. Ha megismétlődik a II. világháború, vagy bármilyen egyáltalán, akkor ez a kontinens nem tanult semmit, hiába egyetem, meg tudomány, meg kultúra - kalap mellé lehet tűzni nagyjából.
Szemléletváltás kell, életszemléletváltás. Nagyanyáink túl élték a II. vháborút, majd felépítették az országot az 50-es években.
Nehéz volt, még is kibírták, s többségük ember maradt, nem vált állattá. Aztán a gyerekeik folytatták a következő évtizedekben. Akár kapitalista, akár kommunista országban, de mindegyiket felépítették, élhetővé tették ujra. Megszülettünk mi, s folytattuk, bár egyre elkényelmesedve. A mi gyerekeink meg még kényelmesebbek, s önzőbbek is. Generációról generációra egyre nagyobbak az elvárások, a csalódás is, ha nem sikerül, és egyre kisebb ezek feldolgozóképessége is.
Innen nézve az látszik, hogy ha nem vagyunk képesek a képletből háborút, anarchiát, az elembertelenedést, a gyengeséget kihagyni, akkor nem tanultunk semmit. Se a történelemből, se nagyszüleink életéből személyesen. Akkor pedig jogosan következik akár háború is az itteni emberekre.

Kámasuka 2011.10.28. 21:56:58

@waszabi: Miért te komolyan elhitted hogy többet nem lesz háború meg anarchia mert az emberek megváltoztak?

Nem csak a háború rossz, ahogy a béke is lehet elviselhetetlen, a háború is lehet bizonyos szempontból igazságos és szükséges. Minden eddigi háború valami kiáltó elégedetlenség miatt kezdődött, nyilván mert más rendezés nem müködött.

különvélemény 2011.10.28. 21:59:45

@BenFranklin: "Akkor polgárháború lesz, de nem akármilyen. Van ott 10 nagy népcsoport+társadalmi különbségek. Ja és 200 millió fegyver a lakosságnál."

Ugyebár erre van a "Patriot Act" és az össze azóta született lazítás.
Ma már bárkit bármikor bármeddig... ügyészi/bírói engedély nélkül.
Persze csak a "terroristák" ellen használják ezen törvényeket.

Tehát csírájában fojtanak el minden lázadási kezdeményezést, "a haza védelmében".

különvélemény 2011.10.28. 22:04:06

@BenFranklin: "Csak amerikában a szegényedő középosztály is kényelemben él, és szinte senki nem politizál-épp ezért. "

Van amcsi középosztálybeli ismerősöm, kb. azonos a véleménye az átlag magyar vállalkozóval, akiknek ismerjük a jövőre vetített lesújtó véleményét.

Csak az eltérő fizetések miatt vannak átmenetileg védelemben (a lóvé lényegesen több, viszont az árak alacsonyabbak, mint nálunk), de folyamatosan csúsznak lefelé.

Kámasuka 2011.10.28. 22:04:14

@különvélemény: Ebből nekem az jön le hogy fél az elit. A patriot act senkin nem fog segíteni max. véresebbek lesznek az események.

Ilyen korlátozó tvek voltak a nácik ellen is, de ők oldották meg a 20as, 30as évek német nyomorát, kilátástalanságát. A pénznyomtatás nem kamatra ment, mint a mai Usa-ban.

Kámasuka 2011.10.28. 22:08:30

@különvélemény: Nagyon messze van a vége és egy csomó más alternatíva is van a polgárháborún kívül. Egy felvállalt infláció sokat segíthet az amcsi gazdaságon pl., főleg ha Európa folyamatosan veszekszik. Ráadásul amerika kínjába Kína is beledöglik, úgyhogy globális átrendeződés biztosan nem lesz pár évtizedig még.

különvélemény 2011.10.28. 22:09:56

@BenFranklin: "Ebből nekem az jön le hogy fél az elit."

Már hogy ne félnének?
Előbb-utóbb rájönnek az emberek, hogy a rendszer nem értük van, hanem a gazdagokat gazdagítja, miközben egyre több embert zár ki a gazdagodásból.
Ezért kell a megfigyelés, a korlátozás, persze kizárólag a te érdekedben.
Erre mondta egy nagyokos anno: "aki feladja a szabadságát a biztonsága érdekében, az nem érdemli meg egyiket sem, viszont elveszíti mindkettőt"

Kámasuka 2011.10.28. 22:16:13

@különvélemény: Ja azt az okosságot én mondtam....:) Mármint Franklin.

De nem az elit a hülye hogy ezt árulja(patriot act), hanem a plebsz hogy megeszi. Hisz formailag egyelőre demokrácia, sőt tartalmilag is, max. a választójog nem általános és egyenlő.

De az elitben is vannak jó arcok akik nem akarják amerika végét, és erre már vagy 10 éve figyelmeztettek - pl. D.Trump csillió milliárdos - és próbálnak tenni a középosztály leszakadása ellen.

Kámasuka 2011.10.28. 22:21:14

@különvélemény: És egyetértek vele a középosztály is hibás.

Látszatra jól él csak az egész élete egy lufi, jelzálog van mindenén. Semmi olyanja nincs ami pénzt hoz, csak olyanra költ ami pénzt visz-ház,autó,hajó- sokszor azt is hitelből. Mindeközben az egyetlen vagyona az igaereje aminek az értéke folyamatosan csökken a globalizált munkaszervezés miatt. Egyenes út a pokolba, és aki megeszi a marketingszart ('mert megérdemled'), az tényleg megérdemli.

különvélemény 2011.10.28. 22:25:16

@BenFranklin:
Trump mondhat amit akar, nem ő a nagy hal, csak azt akarják elhitetni.

en.wikipedia.org/wiki/Bilderberg_Group

" the British The Guardian reporter Charlie Skelton was arrested twice after having taken pictures of vehicles."

"On June 9, 2011 the Italian Lega Nord member of the European Parliament Mario Borghezio was arrested by the police, remanded for some hours and then banished from the Canton of Graubünden for the full period of the conference."

EU képviselő letartóztatva, diplomáciai védettséggel...
Ez az igazi törvényen kívüliség, Svájcban, a semlegesség paradicsomában, diplomatát fogva tartani és kiutasítani.

Kámasuka 2011.10.28. 22:30:57

@különvélemény: Csak mondom ilyen is van. Te sem szórod a pénzt a nép közé, a bilderbergektől se várd el. Ott a főarcok 10 generáció óta gazdagodnak. És magánterületen azt csinálnak amit akarnak. Szóval nem harcolni kell velük hanem csatlakozni hozzájuk. A sima ember mindig egy gyalog lesz és rossz döntéseket fog hozni én nem nagyon izgatom magam miatta.

Mr. Waszabi 2011.10.28. 22:35:00

@BenFranklin: ez nem hit kérdése. Mit teszünk vagy nem teszünk kérdése. Tudatosságé. Könnyű, de elmaradott szemlélet a történelemre fogni a felelősséget, hogy úgy is ismétli önmagát. De nem a történelem ismétli önmagát sosem - az emberek ismétlik ugyanazokat a hibákat, mert nem akarnak tanulni a korábbiakból. Mert kényelmesebb, mert hiszik ok nélkül, hogy csak most, csak ők megúszhatják. De ez nem szokott így lenni, ezt tudjuk ugye. Aztán, amit mindezekről megírnak később, azt nevezik történelemnek - egy elvont fogalom csupán, ami emberek fejében nyerhet értelmet, önmagában nem is létezik. Nem a történelem fogja bekapni a brokátot, nem neki fáj az éhség és a háború sem - hanem az embereknek.
Észre kéne venni, hogy nem kibicek vagyunk a lelátón, s még ha nem is tehetünk sokat, legalább ne játsszuk el a kibic szerepét kényelemből. A passzív gondolkodásból jobbító tettek biztosan nem származnak, csak további romlás. Fejben dől el minden.

különvélemény 2011.10.28. 22:35:45

@BenFranklin:
Te is csak csicska leszel abban a rendszerben, amit ők építenek, emiatt ne aggódj.

"És magánterületen azt csinálnak amit akarnak."

Rendőrség/bárki diplomatával szemben SEMMIT sem tehet, kivéve panaszt tenni a követségen.

Kis joggyakorlás nem ártana. ;)

különvélemény 2011.10.28. 22:40:17

@waszabi:
Be szép dolog általánosságokra általánosságokkal válaszolni. :)

Kámasuka 2011.10.28. 22:42:33

@waszabi: Ez lehetne igaz és szép de békében is háború van. Mindig minden háborúnak gazdasági az alap mozgatórugója, ezért a következő nagy háborúkat nem gondolom hogy nemzetek vívják majd egymás ellen. Bonyolultabb lesz.

emberek ismétlik ugyanazokat a hibákat, mert nem akarnak tanulni a korábbiakból. Mert kényelmesebb, mert hiszik ok nélkül, hogy csak most, csak ők megúszhatják.- erről megkérdeznék mondjuk egy palesztint. Hogy unalomból, kényelemből akar-e megölni minden zsidót. Vagy azért, mert értelmes életcél híján legalább ebben lát valamit.

Ma is megvannak a globalizáció csicskásai, ha nem lesz más mód, elveszik ami jár ha elég erősek lesznek.

Kámasuka 2011.10.28. 22:44:45

@különvélemény: köztörvényes bcs. esetén hogyne. Udvarodból te is kidobod mint a lapos szart.

És lent kezdünk ugye mindent.

különvélemény 2011.10.28. 22:52:39

@BenFranklin:
Ismered azt a fogalmat, hogy "rendőrség"?

Na ők azok, akik SEMMIT sem tehetnek a diplomatákkal, még ha embert öltek, akkor sem.

Mivel azzal bárkit meg lehet gyanúsítani, hogy: "szerintem te embert öltél, ezért letartóztatlak"

A diplomaták pontosan azért védettek, hogy SEMMILYEN eljárást se tudj folytatni ellene a követség tudta és engedélye nélkül.
Ismét beidézném magamat:
"Kis joggyakorlás nem ártana. ;)"

Kámasuka 2011.10.28. 23:12:46

@különvélemény: És ez természetesen nem vonatkozik a tettenérésre, és adott esetben erről volt szó. Nem kell rendőrt sem hívni, magam is kidobhatom/kidobathatom a telkemről.

A követség engedélye tényleg kell de akkor is kikérhető ha a diplomata már őrizetben van. Nem a megfelelő emberrel vitatkozol jogról.

különvélemény 2011.10.28. 23:36:26

@BenFranklin:

De nem veheted őrizetbe értsd már meg!

"Nem kell rendőrt sem hívni, magam is kidobhatom/kidobathatom a telkemről."

Ez így van, de a felelősség a tied.

A diplomata státusz az hasonló a mi mentelmi jogunkhoz, azzal a különbséggel, hogy NEMZETKÖZI egyezmények biztosítják.

Viszont, ha egy rendőr jár el egy diplomatával szemben, neki KÖTELESSÉGE betartani a szabályokat.
Az, hogy "bizonyos esetekben" ezt nem tartja be, erősíti az összeesküvés elméleteket.
Márpedig a diplomata státusz semmibe vételénél erősebb érv nem nagyon létezik ennek bizonyítására a demokratikus országokban.

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2011.10.29. 04:10:20

@különvélemény: Na ez a nagyon durva ez a diplomatás story!!!! A Bilderbergerek akármit meg tehetnek mert mögöttük a pénz hatalom!!! Akármit érted akármit!!! Pöfeszkedő kis Orbán Törpe meg Beképzelt Fletó is csak utolsó senki háziak ezen a térképen de egy Bill Gates se rug labdába!!! Na ez a durva nem a lánc fűrész!!!

Aki ezt nem látja az vak!!! De lógjatok csak az álom világon higyjétek azt hogy ti döntötök mindenről!!! Nevetségesek vagytok!!! Sose ébredtek fel!!!

márta)) 2011.10.29. 08:51:14

Ezért én azt mondom: ha az euro elbukik, Európa is elbukik."

Valóban "nagy" szavak, mondatok. Ugyan- ugyan, senki sem gondolhatja komolyan.
Ez olyan, mint arról vizionálni, hogy összeomlik a nyugat, a "nagy Amerika".
hm?
:)

márta)) 2011.10.29. 09:04:57

Kedves különvélemény, jeleztem korábban, hogy a trágár szavakat kénytelenek vagyunk kimoderálni."

Nahát! Ez nekem nagyon tetszik.
:))))
süti beállítások módosítása