Mos Maiorum - A politika íratlan szabályai

Az EP és az európai politikai kultúra

2012. január 19. - Hörcher Ferenc
Forrás: polkom.blog.hu

KOMMENTÁR

Vajon milyen képet sugároz az EP-vita a magyar választók felé?

 

 

 

Az Európai Unió és országai is súlyos politikai és pénzügyi válságban vannak. Emlékezetes, hogy az EU nem tudta elfogadtatni alkotmányos szerződését, mivel több tagországban is zsákutcába jutott az erre vonatkozó népszavazással. A brüsszeli politikai elit központosító elképzeléseit a jelek szerint sok helyen ma sem támogatják a választópolgárok.

Ezek után jött a gazdasági, vagy inkább fiskális válság, amelynek eredményeképp az Európai Unió korábban soha nem látott útra lépett: közvetlenül is beavatkozott több ország (így Görögország és Olaszország) kormányának összeállításába és kormánypolitikájának meghatározásába. Hírek szerint létrejött az informális Frankfurt Csoport, mely kézi vezérléssel próbálja irányítani Európát. S a Merkozy-páros az emlékezetes tavaly év végi brüsszeli találkozón olyan alapvető módon kívánta átalakítani az európai intézmények működését is, ami ismét közvetlenül érint(h)ette a tagországok szuverenitását. Ám mindez nem nyugtatta meg a piacokat, hisz a hitelminősítők odáig mentek, hogy számos európai ország minősítését rontották le azóta – beleértve Franciaországot is.

Ez az a háttér, amely előtt kibontakozik a magyar kormánnyal szembeni több irányú támadás. E politikai-fiskális-és-média fellépésre, melynek szinte a teljes nyugati világ - mégpedig jórészt pártpolitikai hovatartozástól függetlenül - támogatója, az apropót az adja, hogy Orbánék az ország nyilvánvaló eladósodottsága miatt, korábbi reményeiket vesztve, és retorikájukat cáfolva, rászorulnak az EU és az IMF hitelsegítségére. Ez ad lehetőséget arra, hogy e tárgyalásokat a hitelnyújtók súlyos, és az adott megállapodáshoz nem kapcsolódó feltételekhez kössék. 

Ám a jelek szerint a politikai játszma most már ennél is többről szól. Úgy tűnik, a nyugati politika nagyágyúi szeretnék nyilvánosan megtörni, esetleg posztjáról eltávolítani Orbánt. Erre utal a Clinton levél létrejötte, és az Európai Unió vezető politikusainak (Barroso, Olli Rehn) és intézményeinek (pl. a Bizottság, a biztosok, és most az EP) fellépése. Erre utal a jogi eljárás, amelyet megindított Magyarországgal szemben az Unió. És erre utal az a párját ritkítóan széles nyugati médiakampány, amely az eseményt kíséri. S amelynek a magyar és magyar származású baloldali és SZDSZ-holdudvar értelmiség is aktív résztvevője (pl. Charles Gati, Heller Ágnes vagy Konrád György).

Most eltekintenék azoknak a belföldi előzményeknek az ismertetésétől, melyek Orbán 2/3-os parlamenti többségéhez vezettek. Elég annyit leszögeznünk, hogy a honi választók emlékezetében még nem homályosult el a Gyurcsány-korszak, amiről bőven tesz is a hazugsága miatt bukott miniszterelnök – s amiről Európának nem volt egy rossz szava sem. S mindezen előzmények után látja az EP vitáját a magyar néző a „magyar kérdésről”, ahogy a kampány helyi arca, Daniel Cohn-Bendit fogalmaz. Ebben a vitában a politikai krakélerségéről híres, feladatkörét épp csak átvett, de Magyarországról sürgősen és igen kritikusan megnyilvánuló Martin Schulz az elfogulatlan vitavezető. De a sztár nyilvánvalóan ismét a majd hat percen át beszélő Cohn-Bendit. Az a szónok, aki ismét szélsőségesen fogalmaz tartalmilag, Chávezhez és Castróhoz hasonlítva Orbánt, és előadásmódjában is, végigkiabálva szónoklatát, és a süsüség egyezményes jelével integetve a magyar miniszterelnök felé. 

 
Ezzel az offenzívával szemben Orbán nyilvánvalóan a megtámadott államférfi szerepébe „kényszerült”, aki béketűrően állja az ostromot, és teljes együttműködéséről biztosítja a Bizottság jelenlévő elnökét, Barrosot is. S a tévénézők többségében nyilvánvalóan azt az érzetet keltette ez az adás, hogy már megint minket szapulnak a gazdag európaiak, bennünk találják meg a bűnbakot, saját bajaikra. Politikai autodafé volt ez, élő közvetítésben.

Orbán Martin Schulz-cal
Forrás: naplo-online.hu


Az Európai Unió akciójának percepciója a jobboldali szavazók szemében tehát nyilvánvalóan kontraproduktív. Míg a politikai kultúráról, a demokráciáról és a toleranciáról prédikálnak, az Orbánnal vitatkozó európai képviselők többsége kioktat, sérteget, indulatosan vádol, a másik felet nem hallgatja meg és kellő tényanyag ismerete nélkül vagdalkozva épp ezen értékek ellentétéről ad tanúbizonyságot. Az európai politikai kultúra szempontjából üdvözlendő a nyílt vita az EP üléstermében. Az is biztos, hogy az Orbán kormány több ponton nyilvánvalóan megsértette nemcsak a hazai és az európai jogot, de az európai politikai kultúrát is, s ezért jogos kritikák érhetik. Ám az Orbánnal szembeni támadás levezénylése éppen nem a kívánatos európai politikai kultúra megnyilvánulása: az üzenet és az üzenet megfogalmazásának módja egymásnak ellentmond, s hitelteleníti a vádaskodókat. 

Mindennek a tévéképernyőn megjelenő vizuális képe még azokat is Orbán mellé állíthatja, akik egyébként maguk is kritikusak a kormányfővel szemben. S nem csak a magyar választók reagálnak így – már lengyel és litván jobbközép kormányzati és parlamenti szimpatizáns hangok is megszólaltak, nehezményezve a régi Európa politikai támadását, mely szerintük egy posztkommunista, de e múlttal épp leszámolni próbáló, nyilvánvalóan adósságcsapdában vergődő, hibákat is elkövető kormányt támadva az ország szuverenitását veszélyezteti.

A bejegyzés trackback címe:

https://mosmaiorum.blog.hu/api/trackback/id/tr483590187

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Daniel Cohn-Bendit igazi arca 2012.02.06. 18:06:21

Először is azt a kérdést kell fölvetnünk, hogy létezik-e olyan, hogy Daniel Cohn-Bendit igazi arca? Az először Vörös Daninak nevezett, az 1968-as események során, természetesen messze tőlünk hírnévre szert tevő politikusnak zsidó felmenői voltak, édesa...

Trackback: Orbán három, ordas nagy hazugsága az Európai Parlamentben 2012.01.19. 20:08:23

Orbán az Európai Parlamentben gyakorlatilag teljesen behódolt az Európai Bizottságnak. Nem Magyarország hódolt be, hiszen a magyar parlament korábban kétharmados többséggel - a Fidesz szavazataival is - elfogadta azokat a szerződéses alapelveket, amely...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balint60 2012.01.19. 17:07:29

Kedves HHF,

a tegnapi EP-vitáról és annak előzményeiről adott összefoglalója alapos.

A valóban példátlan mértékű európai (és USA) fellépés okát, nevezetesen a második Orbán-kormány ugyancsak példátlanul jogállamellenes tevékenységéről szólva megelégszik egyetlen, számomra kissé megengedőnek érzékelt mondattal: "az Orbán kormány több ponton nyilvánvalóan megsértette nemcsak a hazai és az európai jogot, de az európai politikai kultúrát is".
Ezt a rövid "tényállást" a reagálások leírásának részletes taglalásához képest aránytalannak tartom.
Ráadásul erősen hiányolom a felsorolásból az EU-s alapértékei megsértését, hiszen nyilvánvaló, hogy az EU és az Orbán-kormány közötti konfliktus nem annyira jogtechnikai, hanem a demokrácia felfogás különbözősége.

Jogos az észrevétele, az EP-vita valóban nem a kívánatos európai értékek megnyilvánulása volt, beleértve Orbán rafinált csúsztatását a "sztálinista" alkotmányról és azt az állítását, hogy új alaptörvényt nem érintik a változtatási igények.

Végül, de nem utolsó sorban, kíváncsi lennék véleményére; ugyan mit tehet a demokratikus államok közössége egy olyan politikai erő meggyőzésére, jobb belátásra késztetésére, amely immár húsz hónapja gátlástalanul rombolja le a parlamentáris demokrácia intézményeit és építi le a jogállamiságot.

Hörcher Ferenc 2012.01.19. 17:35:22

@balint60: Kedves balint60,
a címben megadott témáról szólt a cikk, s nem Orbánról.
S hogy mit tehetne a demokratikus államok közössége? Például egy ilyen vitán példát mutatna, hogy képzeli el a demokratikus politikai kultúrát.
Mert ezzel a performansszal csak megerősíti Orbán hátországát.
üdv,
HF

balint60 2012.01.19. 18:34:48

@Hörcher Ferenc:

Kedves HHF,

vettem.., ám alkalmasint
szívesen látnám értekezését, hogyan juthatott el az óriási bel-és külföldi várakozás és támogatás birtokában megalakult második Orbán-kormány ebbe a példátlan elszigeteltségbe.
Hogyan lehetséges a jogállamiság ilyen mértékű leépítése.
És legfőképpen, milyen lehetőségei vannak az európai-atlantista konzervativizmusnak Magyarországon a nemzeti-populista jobboldal gazdasági, közjogi és társadalmi kudarca után.

üdvözlettel, Bálint

kamerasmobil 2012.01.19. 19:15:44

Az EU eppen kifele indult abbol a bizonyos valsagbol. A Merkozy-fele szigort es az Europai Kozponti Bank intezkedeseit a piac bizalommal fogadta es a nemet tozsdeindex kitartoan emelkedik mar egy jo par hete. A hitelminositok ezuttal is le vannak kisse maradva es varhatoan rovid idon belul javitani fognak. Meg aztan itt megse arrol van szo hogy bovlira rontottak volna nyugati allamokat.

Orbant pedig reszben azert is kell megfegyelmezni hogy masnak ne jusson eszebe az europai egyseg ellen dolgozni es eroskodni. Tetszik vagy sem de a nemzetallamok koranak vege mert Kina India es az USA utan lassan mar Afrikatol is el lehet kezdeni felteni a magunkfajta torpeket. Mielobbi szoros egyseg a cel.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2012.01.19. 20:17:57

lám, a pártpolitika az EU-ban is csak ugyanolyan...

Leonard Zelig 2012.01.19. 20:23:00

Mivel nem találom a Bokros szót a posztban, megemlíteném, hogy az egy korrekt felszólalás volt, ha már itt a konzervatív politika is szóba kerül.

különvélemény 2012.01.19. 20:28:02

@balint60:
Jajj, de nem féltetted a demokráciát, amikor a rendőrfőkapitány bejelentette, hogy leestek a jelvények.
Ki is tüntették sebtiben elvbarátaid.

Vagy, a fegyveres elnyomás az nem diktatúra, csak a kvázi elméleti lehetőség?

Hörcher Ferenc 2012.01.19. 20:31:46

@balint60: KEdves balint60,

ez ügyben nézze meg korábbi írásaimat az MM-en:
mosmaiorum.blog.hu/2012/01/09/orbannak_szovetsegesekre_van_szuksege
És a múlt heti HV-ben olvasható cikkemet.
ÜDv,
HF

Alamio 2012.01.19. 20:33:49

Orbán tulajdonképpen megköszönhetné Cohn-Benditnek ezt az egész showt.

Nevetséges és egyben irritáló szónok a pattogásával. Semmi elegancia, semmi tekintély nincs az üvöltözésében és toporzékolásában. Ha őt tekintik az EU-t képviselő szónoknak, akkor nagyon gyenge a felhozatal. És nem meglepő, hogyha a régiónk országaiban, vagy a baltikumban támogatókra talál ebben a perpatvarban; ugyanis minden kis állam felfoghatja, hogy ennek a támadásnak ugyanúgy lehetne célpontja, mint most Magyarország.

tistedur 2012.01.19. 20:37:19

o tempora, o mores :) majd minden állam saját parlamentjében lehet hasonló jeleneteknek tanúja az állampolgár. sőt, még ilyenebbeknek is: itt legalább nem verekedtek össze a képviselők.

balint60 2012.01.19. 20:40:08

@Hörcher Ferenc:

Kedves HHF,

blog-írását olvastam, véleményt is cseréltünk róla.
A HV-ét pótolni fogom (a HV vásárlását ugyanis abbahagytam a HVO hozzászólási lehetőségeinek méltatlan körülmények között történt megszüntetése, ill. szűkre szabott és kiszámíthatatlan biztosítása miatt).

üdvözli, Bálint

2012.01.19. 20:41:37

En magam ket reszre bontanam a dolgot.
Elso sorban az, amit az EP-ben az orban kormany kapott, nem volt helytallo. Sok helyen valoban az EP politikai jatszmajanak resze volt csupan, es nem objektiv "felelossegrevonas". Utovvira nagyobb szukseg lett volna.
Masreszt. Egy ideje az orban kormany keptelen objektiv lenni. Beszamoloik tavol allnak a valosagtol. Kommunikaciojuk hiteltelen, kepzeteken alapszik. Ezt alapulveve az ezzel egyenrangu tamadas ideologiailag meglapozott volt. Es mintegy mellekesen. a hatorszag megerosodese valoszinuleg csak remeny, sem mint valos lehetoseg.

különvélemény 2012.01.19. 20:44:25

Nekem csak egy kérdésem van, hogy a nemzetközi sajtóban csak dilettáns tájékozatlan idióták dolgoznak, látva a sok hazugságot amit leírtak, VAGY nem függetlenek.

Hörcher Ferenc 2012.01.19. 20:49:01

@Mi a Mano: Igazat adok, hogy mindkét oldal hibáit látni kell.
A hátország megerősödéséről érdemes megnézni a közvéleménykutatói adatokat a friss HV-ban.

Hörcher Ferenc 2012.01.19. 20:50:03

@balint60: Megtisztelő érdeklődését továbbra is köszönöm. Kritikája jó részére nyitott vagyok.

Hörcher Ferenc 2012.01.19. 20:51:07

@tistedur: igaz, de ugye mi egy ideál nyomába eredtünk: az európai politikai kultúra ideálját keressük.

Link Elek 2012.01.19. 20:53:53

erdekes lenne osszehasonlitani az angol parlamenti kulturaval.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.01.19. 20:57:51

"Tévedésük inkább abban van, hogy ők is úgy vélik: Orbán politizálásának súlypontja a kétharmados változtatások irányába mutathat. Én magam viszont úgy gondolom: Orbánnnak nem kell, és nem is érdemes a kétharmadra koncentrálnia ahhoz, hogy saját politikai programját keresztülvigye. Bár kétségtelen, hogy sokat számítana a felhatalmazás nagyságrendjét illető szimbolikus vitában a tény, hogy a ténylegesen választók ekkora többséggel ruházták fel. Ám egy konzervatív politikus jól tudja: nem a törvényes rend gyökeres felforgatásán keresztül vezet az út egy jobb kormányzáshoz - sokkal inkább a meglévő törvények javítására, de még inkább betartására és betartására van szükség."

Nem tudom ki írta ezt röviddel a választások előtt a Heti Válaszban :)))

tistedur 2012.01.19. 21:01:55

@Hörcher Ferenc: az ideállal az a baj, hogy maximum csak az elménkben létezik. tökéletes világ csak akkor lesz, ha lesz tökéletes ember, az ember viszont nem tökéletes lény.
az lehetséges, hogy összerántotta a tábort, mert sokan személyes sérelemnek érzik,azt hogy így bántak orbán viktorral - most valóban eljátszhatja a sértett felet. azon érdemes elgondolkozni, hogy vajon miért voltak ennyire erősek a reakciók? a magyar politika mit tett azért, hogy ezt kapja?

márta)) 2012.01.19. 21:02:37

Jó a kérdés. Az a baj, hogy a magyar társadalom egy csoportja a napi politikai események értelmezéséhez sem nőtt fel. (Ez nem valamiféle minősités, sokaknak (esetleg)lehetőségük, idejük, nincs rá).
Sokkal jobban megérinti Őket,- és még sokakat - az, hogy folyamatosan romlik a napi életminőségük, esetleg a teljes-, vagy részbeni elszegényedés.)
A legutóbbi felmérések azt mutatják, hogy a megkérdezettek nyolcvannégy százaléka gondolja úgy, hogy rossz irányba mennek a dolgok hazánkban.
Ami talán magáért beszél.
Ha az EP-ben történteket" vitának lehet nevezni) Úgy gondolom, hogy a kormányfő visszafogottsága egyfajta üzenet, mégis csak nagyon kell az IMF. hitel.

:)

márta)) 2012.01.19. 21:09:19

látja az EP vitáját a magyar néző a „magyar kérdésről”, ahogy a kampány helyi arca, Daniel Cohn-Bendit fogalmaz."

A magyar néző azt is látta/láthatta mikor az EP-ben a kormányfő védte a médiatörvényt. némely EP képviselőre ráhozva a frászt.:)

Ha már (megint) a Gyurcsánynál tartunk) a magyar néző, sok-sok választó) esetleg nem tudja, hogy a paravánok mögött" megkérték, sokkal jobb lesz, ha lemond. (ha nem tévedek).
Az események magukért beszéltek. Miért is alakult a Bajnai vezette szakértői kormány???
A történet most nem a szocialistákról,- és főleg meg nem a "gyurcsányozásról" szól.?
:)

2012.01.19. 21:10:58

@márta)):

Érdekes, azt a felmérést nem szoktátok szajkózni, hogy az emberek 91 százaléka szerint van cigánybűnözés.
Pedig az is magáért beszél.

márta)) 2012.01.19. 21:12:31

Hát egy kicsit nevetséges) az európai politikai kultúra ideálját keressük. "

Bocsánat! Az ideált nem itt, és nem így kell keresni. De azért csak tessék kutakodni.
:)

komplikato 2012.01.19. 21:14:06

@imperial:
OFF: Sosem volt kérdéses van e, csak vannak értetlen emberek akik valamiért külön akarják kezelni bármilyen más bűnözéssel szemben , de értelmes választ a MIÉRT-re nem tudnak adni.

márta)) 2012.01.19. 21:15:39

@imperial:
Tessék??? Szövegértés!! Ha kérhetem!!!
Ebben a posztban, hol van írva a cigánybűnözés???
hm???

Hol írtam valamikor is, hogy nincs cigánybűnözés??? Van. Van a "másik" oldalon is. Sajnos.
Esetleg van még valami???

márta)) 2012.01.19. 21:17:34

@imperial:
Bocsánat! Szólni kell a bloggazdának, ha van némi ideje, meg kedve (esetleg) írjon egy posztot az emlitett témáról.
Ott kifejtheted a véleményed, s Én is az enyémet.
OK???

márta)) 2012.01.19. 21:23:15

Ezzel az offenzívával szemben Orbán nyilvánvalóan a megtámadott államférfi szerepébe „kényszerült”, aki béketűrően állja az ostromot, és teljes együttműködéséről biztosítja a Bizottság jelenlévő elnökét, Barrosot is."

Ugyan, ugyan!!???

:))))

-ling 2012.01.19. 21:44:34

egy az ideáktól nagyon távol álló társadalomban, mint amilyenben mi itthon élünk, bármilyen ideális vita is torz lenyomatot adna.
a hazai közvéleménynek csak igen kis része támaszkodik a nemzetközi sajtó híreire, a többség (sajnos, vagy sem) egyszerűen hozzácsapódik valamely létező táborhoz.
hogy ki milyen képet alkot majd az eu-ban zajló vitákról, nagyrészt valójában azon múlik, milyen szűrőn át, milyen tálalásban kapja - a többség nem olvasgatja a hazai hírek mellett a faz vagy a times oldalait.

ebből a szempontból nézve valójában mindegy, milyen vehemenciával vagy showman-i képességekkel szerepelnek egyes szónokok. másfelől, ha valaki jártas a politikában, csakis saját érdekei szerint osztályozza a látottakat. nem érdeklik olyanok, mint igazságtartalom, sem hatásvadászat.

szerintem a felvetésre (Vajon milyen képet sugároz az EP-vita a magyar választók felé?) a válasz: csakis olyat, amilyet a hazai politikai közeg a kommunikációs eszközein át továbbad.
(a posztban felsejlő, információkkal magát ellátni képes és akaró lakosság aránya valójában olyan jelentéktelen, hogy - persze szomorú túlzással szólva - még statisztikai adatnak is kevés)

bürger 2012.01.19. 21:48:16

A magyarok egyet nem akarnak: az elmúlt húsz évet.
Ez ilyen egyszerű.
Orbán még fát is vághat "minden" magyar hátán, akkor is megkerülhetetlen vezető minden hibájával együtt.

menőmano 2012.01.19. 21:48:20

Csak annyit szeretnék írni)

Hörcher Úr!!!

Az ideál keresése közben vigyázzon már,- nem kicsit, nagyon) "nehogy árnyékra vetődjön"!!!
Emlékszik!? ugye??!!
Elnézést! Csak szóltam.

oszt.jóccakát! Önnek

-ling 2012.01.19. 21:49:38

@márta)): korrekt meglátások, valahogy a társadalom helyzete és működésének folyamatai folyton kimaradnak az elemzésekből... mintha nem mintakövetésről, hanem önálló bírálókról lenne szó a folyamatokban. :(

menőmano 2012.01.19. 21:49:42

Elnézést! Totálisan sajnálnám a Hörcher urat.

-ling 2012.01.19. 21:54:29

@bürger: a képességei biztosan megvannak ahhoz, hogy jó szakember legyen. kérdés, hogy a gátlásait miért vetette le valahol útközben, és hogy képes lesz-e valaha önmérsékletre...

márta)) 2012.01.19. 21:56:54

Na.Igen! Milyen kedves volt ? mikor kiírta a posztra, hogy "árnyékra vetődtem".
:(

márta)) 2012.01.19. 22:00:06

@-ling:

Igen,igen! Észrevettem. Nem is tudom?? mi lehet az oka???

torró 2012.01.19. 22:05:34

Olvasok egy könyvet.Ez így egy semmit érő kinyilatkoztatás. Idemásolok egy részt és talán már érdekesebb,sőt!
Szörnyeteg századunk minden képzeletet felülmúló szörnyűségei megmutatták a szabad vélemények és az igazság elfojtásának, kiforgatásának, a lelkeket bénító monolitikus terrornak irtózatos következményeit. Való igaz: a hazugság még sosem kerítette hatalmába annyira az emberiséget, mint éppen napjainkban, s a hazugság félelmetes hatalmai éppen miránk, magyarokra törnek a legfélelmetesebb erővel. "Az igazság mindenütt mellékes ma és sok helyütt ellenség; egyedül Magyarország liheg, eped, kiált igazságért; ő az a nemzetek közt, melynek legmerészebb álma sem haladja túl az (...) igazságot. Ha valahol otthont remélhet még a földön az Igazság régi elve, itt van az. E szerencsétlen és megalázott nemzet - harci erő védtelen áldozata - (...) szabadon nézhet szembe a gondolattal (...) s egyszerre szeretheti hazáját és az igazságot" - írta Babits Mihály még 1928-ban (Az írástudók árulása). Az azóta eltelt időszak alatt Magyarország és a magyarság - és vele együtt most már a világ jelentős része is - a világot elárasztó hazugság és lélektiprás újabb szörnyűségeit szenvedte át, mintegy annak jeléül, hogy az erkölcsi világrend felbomlóban van, a világot mindinkább elárasztja a hazugság s a világ süllyedőben van.

Hajdan a X. század magyarjai elképzelni sem tudták a hazugság uralta világot, de az egész ókori emberiség természetesnek és bizonyosnak vette, hogy az igazság győz, mert másként elpusztul a világ. Régi eleink egyöntetűen vallották: A MAGYAR NÉP SZAVA ISTEN SZAVA, vagyis AZ IGAZSÁG SZAVA. Mi magunk, kései hazugság letarolta magyarok hozzáfűzhetnénk a fenti szent szavakhoz AZ IGAZSÁG AZ ISTEN LELKÉNEK MEGNYILATKOZÁSA, mert cáfolhatatlan érvényű valóság, mégha koronás kontárok, bűnözőpolitikusok és áruló írástudók nem is hisznek benne, hogy HA ELVÉSZ AZ IGAZSÁG, ELPUSZTUL A VILÁG.

Meggyőződéssel valljuk az igazság Isten eledele, kimondásától és érvényesítésétől felegyenesednek és felmagasodnak Isten gyermekei; a hazugság-, csalás-, ámítás- és bűnmarcangolta népek

Ha valami megmentheti még a romlásnak indult, hazugság-fojtogatta emberiséget, úgy az az igazság kimondása és érvényesítése. Fel kell tárni és érvényesíteni az igazságot, mert enélkül nincs emberi és nemzeti megújulás. Érvényesíteni kell a jogot és az igazságot, fel kell tárni a múlt bűneit, felelősségre vonni bűnöseit, jóvátenni a népek, országok ellen elkövetett iszonyatos bűncselekményeket, elsöpörni az emberiség éltető szellemét mérgező, az igazságot évszázadok óta pusztító kártevőket, hogy megmenthessük a világot, mert egyébként elpusztul a világ.

Majd mindenki eldönti igazságát!

Hörcher Ferenc 2012.01.19. 22:05:40

@jotunder: Gondolom én. De írtam valahol, hogy támogatom a kormánytöbbség mindent felforgató forradalmi dühét?

greatalex 2012.01.19. 22:06:05

@Leonard Zelig: Bokros, mint konzervatív?????
Elmentek otthonról?

no successful 2012.01.19. 22:06:12

@Hörcher Ferenc:
"Mert ezzel a performansszal csak megerősíti Orbán hátországát."

Ez így is van. Nehéz elhinni a ripacskodó Cohn Benditnek, hogy tényekről, és nem ködös politikai kifogásokról beszél.
Szerintem a képlet egyszerű a magyar ballib oldalnak sikerült riasztania a külföldi támogatókat Magyarország ellen, azt viszont nem sikerült elérnie, hogy az ilyen Bendit félék fogást találjanak. Általánosságok, általánosítások sztereotípiák, esetenként csúsztatások. Jól értettem? Ez a ripacs szarozott ?
Komolyabb embert is találhattak volna.
Kezdem egyébként megszeretni a fazont, ez a ripacs még sok szavazatot hozhat a jobboldalnak nálunk.

-ling 2012.01.19. 22:07:27

@márta)):
szerintem pusztán a felek számára kedvező irányba torzított statisztika: jobban hangzik, hogy ennyi és ennyi választó (ez ugye aktív résztvevő), mint ha rámutatnának, hogy az emberek zöme szívesebben csatlakozik egy bármely közösséghez, mint hogy önálló véleményt képviseljen (tengernyi egyéb problémája okán például)

Hörcher Ferenc 2012.01.19. 22:09:13

@menőmano: Kedves menőmano! Mire is gondol tulajdonképp?

márta)) 2012.01.19. 22:18:14

@Hörcher Ferenc:
Mit írtam? A világért sem akartam megsérteni.

Hörcher Ferenc 2012.01.19. 22:21:26

Nem, csak nem értettem a felvetését.

márta)) 2012.01.19. 22:24:33

@Hörcher Ferenc:
Nem. Majd holnapra visszakeresem, idemásolom.
Vagy inkább ne tegyem??

márta)) 2012.01.19. 22:31:20

@-ling:
Hm. Esetleg valamit félreértettem. ?
Mi az hogy bármely közösséghez? Közösség lehet) pártok, vallási közösségek.....bármi egyéb. Nagyon tág fogalom. Véleményt formálni pedig mindegyikről lehet.
Komolyan nem érem.

márta)) 2012.01.19. 22:34:01

Bocsánat! "nem értem" akartam írni. :)
Úgy látszik ujjat, vagy billentyűt kell cserélnem.
:)

Dig, Lazarus! 2012.01.19. 22:36:58

"Mert ezzel a performansszal csak megerősíti Orbán hátországát." – véleményem szerint pont ez volt a célja a miniszterelnöknek. Hiszen éppen ô kérte az EP-megjelenés lehetôségét, aminek kettôs célja lehetett. A hazai közvéleményben tudatosítani, hogy az országot támadják, de megvédi. A nyugatnak pedig jelezni, hogy békét kötne. Mindkettôt jó színvonalon hozta, igaz, szinte ölébe hullt az eredmény.

Ez egy PR-akció volt, sajnos a valósághoz nem sok köze van, a ténybeli, és tovább sorjázó kérdések tárgyalása a bizottságban történik, még több kemény menet vár ránk, és a hiányolt konkrétumokat is meg fogjuk kapni. Ott jogászok és gazdasági szakemberek lesznek, ráadásul azután következik csak az IMF.

Még javában az idôhúzás szakaszában vagyunk, ezt színesíti most a hétvégi szimpátiamenet elôtt az általános médiahájp, hogy "milyennek találta Orbán Viktor fellépését?"
Jónak, és ez összerántja a szimpatizánsokat, ôk is megmutatják majd – 1:1.

Döntetlen idegenben, döntetlen itthon, csak közben elkeserítô, hogy senki nem kérdezi, épeszû taktika-e, amiért kockára tesz minket a kormányfô?! Amikor azt kiabálja, nem kell a németek pénze, majd a piacról finanszírozzuk magunkat. Mert, hogy nem igaz, az hagyján (legalább 1000 milliárdos kiigazítást kíván még a remekbe szabott költségvetés, a piac meg csak olyan felárral hajlandó finanszírozni, amit képtelenség bárkinek is kitermelni), az is hagyján, hogy aki mulat, 4 helyett 8%-os kamattal törleszt, a szegénység lassan már úgysem fokozható tovább. De amit mond, annak a jelentése a következô: Nem kell az olcsó hitel, drága és kockázatos kölcsönöket akar fölvenni, ellenben követeli, hogy vállaljanak érte kezességet! Mint az alkoholista, aki nem fogad el pénzt, ha kikötik, hogy italra nem költheti, de erôszakoskodik, hogy ajánlják be a szeszgyárba.

Még ha titokban tartaná, akkor sem tisztességes, de hogy végigródsózza vele a világot?! Hazárdírozni akar, de elvárja, hogy jótálljanak érte?! Nem vall ép elmére. És csakúgy, mint az EU-parlamenti pörformanszban, minket használ, a mi bôrünket viszi a vásárra ...

bigthereal 2012.01.19. 22:39:24

korrekt poszt!

cohn-bendit egy idióta.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.01.19. 22:41:53

@Hörcher Ferenc: Aha. Mi a helyes viselkedés a "mindent felforgató forradalmi düh"-hel szemben ?
Cohn-Bendit 1968-ban azzal a de Gaulle-lal állt szemben, aki gyakorlatilag puccsal változtatta meg az országa alkotmányos rendjét (formálisan minden rendben volt, de Massu tábornok jelezte, hogy Párizsba vonul, ha de Gaulle nem lesz elnök). Pár év múlva tömegmészárlássá fajult egy párizsi tüntetés, a rendőrök szabályosan kivégeztek többtucat, talán száznál is több embert. persze de Gaulle nemzeti hős volt, óriás, a szó minden lehetséges értelmében. Orbán viszont ma már csak de Gaulle paródiája, a forradalmával, az alkotmányosdijával, az embereivel. Danny Cohn-Bendit számára egyszerűen csak egy kis nosztalgiát jelent a vele való üvöltözés. Boldog ember.

márta)) 2012.01.19. 22:47:52

Az is biztos, hogy az Orbán kormány több ponton nyilvánvalóan megsértette nemcsak a hazai és az európai jogot,"

Na.Igen. Ha ez nem történik meg, nem lett volna az "állandó" harcmodor") akkor talán az EP-ben a "hanghatás" is kisebb lett volna.

Egyébként ott" az EP-ben nem dőlt még el semmi. Ha vita volt, akkor annak jó volt.
hm?

2012.01.19. 22:58:08

@Hörcher Ferenc: "igaz, de ugye mi egy ideál nyomába eredtünk: az európai politikai kultúra ideálját keressük. "

Kedves Ferenc!
Azért azzal biztosan tisztában van, hogy egyetlen jelenséget kiragadni az összefüggéseiből hamis következtetésre vezet.

Tudom, nem Orbánról szól a cikk, de a stílusa most kifejezetten annak volt köszönhető, hogy tudta, nincs más lehetősége. Én még emlékszem az ő hasonló színvonalú kirohanásaira.
Egyébként én azon is csodálkozom, hogy egyáltalán beengedték az épületbe azt az embert, aki a jelenlegi Németországot összeköti a fasizmussal. Mert ugye mit köszönhetünk a németeknek?

NA YA! 2012.01.19. 23:06:17

Hát aki nem ért a kérlelő szóból, az könnyen így járhat! Talán legközelebb nem kéne az európai elitet hülyének nézni (balról jobbra mindenkit, aki figyelmeztet), cinikus és lekezelő kijelentéseket tenni, Brüsszelt meg Moszkva kontextusban emlegetni, (megjegyzem ott is pitiznénk, de láthatólag nem kérnek OViból, lehet, hogy Putyin nem felejt?)!
Klasszak az illusztrációk is, bár OVit láthatólag zavarja az EU-s zászló, jó messze is állt tőle! ;)

márta)) 2012.01.19. 23:07:32

Ez egy nagyon jó poszt. Olvasva a sorok között, szerintem, pontosan a magyar kormányfőről szól. A politikai kultúra és Cohn-Bendit "csak" másodhegedűs.
hm?

2012.01.19. 23:10:29

@Hörcher Ferenc: "Például egy ilyen vitán példát mutatna, hogy képzeli el a demokratikus politikai kultúrát."

Rendszeresen van szerencsém belekukkantani az angol parlamenti közvetítésekbe. Javaslom figyelmébe. Vagy ott nem demokrácia van? Esetleg kultúrálatlanok? Készséggel elfogadom, csak akkor ne arrafelé mutogasson. Viszont ha a kulturált vitát veszi minimumnak, akkor legyen már ez fordítva is meg. Talán marasztalja el a másik felet is, amikor félinformációkkal, hamis állításokkal vezeti félre a vitapartnerét. Igen, Orbánra gondolok.

-ling 2012.01.19. 23:16:02

@márta)): azért írtam közösséget, mert az kellően tág fogalom, és jobban megmutatja az indítékokat, amik később a statisztikákban választói tömegeket eredményeznek. (vagyis mitől lesz valakiből viszonylag kis ráfordítással befolyásolható politikai adat?)
ugyanis a többség tesz a politikai pártokra, inkább valamiféle közösséghez csatlakozik, és az adott közösség által preferált mintát követi. (ez a közösség lehet vallási, de akár polgári szervezet is, mint egy sportegyesület, iskolai tantestület, vagy csak szimplán valamilyen klubszerű társaság, bármi...)
ez nem zárja ki azt sem, hogy valaki ezt a közösséget virtuális formában találja meg, pl. egy tévéműsort választ, a média szerepe mint követendő példa megdöbbentően erős, sok területen leelőzi a család - baráti kör - munkahely/iskola mintákat. sajnos.

márta)) 2012.01.19. 23:17:19

Ugyan már! Az EP képviselőket nem kellett/lehet félrevezetni.
Felkészülten várták az Orbán Viktort, mint ahogyan Ő is felkészült ??(erre a vitára)!?

dany82 2012.01.19. 23:18:31

@márta)): Kedves Márta!

"szakértöi kormány", mi? amit a parlamentben csak az addigi koaliciós társak támogattak és csak ök szavaztak meg. a baloldal által megválasztott baloldali kormány mszp tagokkal a "szakértöi kormány".

kiss péter, A társadalompolitika összehangolásáért felelős tárca nélküli miniszter

Ezt mégegyszer, mert elsöre nem egyszerü. Tehát: a "szakértöi kormányban" kiss péter "szakértö" a társadalompolitika összehangolásáért felelös tárca nélküli miniszter volt.

ficsor ádám, A polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító tárca nélküli miniszter (ekkor 29 éves, egyesek szerint "szakértö").

Ök a "szakértök". A szakértöi kormányban. de egyébként még lehetne sorolni ezeket a "szakértöket". Tudod mit? megteszem:

szabó imre (mszp)
szekeres imre (mszp)
hiller istván (mszp)
székely tamás (megvásárolt parlamenti szavazat)
draskovics tibor (pártonkívüli, muhahahahaha)
gráf józsef (mszp)
varga zoltán (mszp)
molnár csaba (mszp)
bajnai gordon (gyurcsány éra minisztere)

Ja, és még mielött elfelejtem: a "szakértöi kormány" feje, a független szakértö, bajnai gordon miniszterelnök hivatalos, közpénzen eltartott tanácsadója gréczy zsolt. "Szakértö".

"szakértöi kormány", mi? a mostani 8 miniszter közül több a pártonkívüli szakértö, mint az akkori 16!!!!!!!!! miniszter között.

PS: az idézöjel cinizmusra, esetleg erös ironiára utal. végülis próbáltam szebben megfogalmazni azt, hogy a felmenö családtagod nézd szellemileg retardáltnak. )

-ling 2012.01.19. 23:25:49

@Könnyen elkaptuk, uram!:
"Például egy ilyen vitán példát mutatna, hogy képzeli el a demokratikus politikai kultúrát."

tényleg nagyon félrevezetőek ezek a mondatok. de hát azt a célt szolgálják, hogy alátámasszanak egy gondolatmenetet, így a tömörségükből, kifejtetlenségükből eredő csúsztatás érthető (ha nem is szerencsés).

anglia jó példa, egyértelműen az egyik legdemokratikusabb (hankiss szerint az első helyen álló) ország európában, s a képviselői emóciók ebben a helyzetében cseppet sem veszélyeztetik.

Hörcher Ferenc 2012.01.19. 23:26:06

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Igaza van, heves és indulatos viták mindenütt vannak.
Csak egy apró különbség: ott nem az elefánt meg a bolha, stb.

Hörcher Ferenc 2012.01.19. 23:27:58

@Könnyen elkaptuk, uram!: ez a blog a politikai kultúra témájára koncentrál. Bocsánat érte.

Hörcher Ferenc 2012.01.19. 23:29:03

@jotunder: Mondjuk 68-nak elég érdekes beállítása ez. De Gaulle a forradalmár? :)

-ling 2012.01.19. 23:34:25

@dany82:
ez így van... ahogy az sem vitás, hogy egy jelen szakértői kormány meg fideszközeli szakértőket jelentene.

ez nem jelent valós megoldást, hiszen valójában ugyanannak a rétegnek egy másik oldalát mutatják az emberek felé.

ebben a mai helyzetben esély sincs arra, hogy független szakértői gárda alakuljon, pl. mint izlandon, ahol a pár évvel ezelőtti forradalom után az újonnan megalakult parlament tagjai közé csak olyanok juthattak közönségszavazatokkal, akik előtte igazoltan nem politizáltak :)

tistedur 2012.01.19. 23:37:01

@Hörcher Ferenc:de gaulle a konzervatív forradalmár :)

Makkasz 2012.01.19. 23:38:59

Jobboldali szavazó vagyok, de Fideszre meg sohasem tettem. Sajnálatos ha minden oldalról támadott politikáról valaki azt gondolja, hogy némelyek azért kritizálják, mert Orbán eltávolítására törekednek.
A követett irány sikertelen, látjuk. Hogy miért fáj ez külföldnek az is látható. Nem értem miért kell csodálkozni ezen.

márta)) 2012.01.19. 23:45:01

@dany82:
Jó! Legyen igaza. A szakértőt tehettem volna időzőjelbe, de lemaradt. És???
Akkor úgy fogalmazok, hogy Bajnai Gordon által vezetett kormány.
Az a Bajnai volt a kormány élén, aki stabilizálta az ország gazdasági helyzetét, állapotát. Aki "némi" szaktudással, nemzetközi elismertséggel, diplomáciai kapcsolatokkal is rendelkezett.
Akinek tevékenységéről, kormányzásáról Merkel- és csapata elismerően nyilatkozott.
S persze olyan külföldi politikusok (is) kiknek "neve" van a nemzetközi politikában. Akinek Clinton , telefonon köszönte meg a tevékenységét, kormányzását.
Az a Bajnai kormány, ki az IMF hitel "egy részét" bátorkodott letétbe helyezni, nem felhasználni (MOL csomag).?

Ez a stílus, elegancia magát minősíti, nem engem. Kikérem magamnak. Egyébként nem gondolom, hogy ismernénk egymást, hogy ilyen bátran fogalmaz.
Azt is írhatom, hogy a legközelebbijével" szórakozzon, ha kérhetem. !!!!
Egyébként mi a probléma????

Egy kis olvasmány)

"A költségvetés egyensúlyának helyreállítása érdekében 1200 milliárd forintos megtakarítást hajtott végre a Bajnai kormány.

Ez, arányait tekintve, az elmúlt évtizedek legnagyobb hasonló kiigazításának tekinthető a világban.

Az államháztartási hiány 3,8 százalék alatt maradt, ezzel Magyarország megteremtette az Európai Unió egyik legfegyelmezettebb gazdálkodását.
A hivatalos adatok 2010. év elejére azt mutatták, hogy Magyarország rendelkezik az Unió országai közül az ötödik legalacsonyabb költségvetési hiánnyal"

Bajnai Gordon parlamenti búcsúbeszédében hangsúlyozta: (…) „a következő tíz év mostohább körülményeket teremt számunkra, mint amilyen a válság előtti évtized volt. Az ország vezetőinek olyan korszakra kell felkészíteniük hazánkat, amikor lassabb lesz a fejlett világ növekedése, és élesebb lesz a verseny a munkahelyekért, a hitelekért, a piacokért.”

”Nem gondolom magam politikusnak. Politikus az, aki hivatásszerűen azzal foglalkozik, hogy a közhatalmat megszerezze és megtartsa.
Én soha nem akartam sem megszerezni, sem megtartani a hatalmat.
Nem vagyok párttag. A válságkezelésből fakadó sajátos attitűddel viseltem átmenetileg az ország egyik legfőbb politikai tisztségét."

hm??

márta)) 2012.01.19. 23:51:52

@dany82:
Egyébként belinkelhetem a forrást is, ott talál a Bajnairól fotókat (is). Esetleg kíváncsi rá???
???

-ling 2012.01.19. 23:54:50

@Makkasz:
a hazai közvélemény nem látja, hogy a "követett irány sikertelen", (vagy sem), és azt még kevésbé, hogy az uniós országok mit kritizálnak.
ez nem butaság amúgy, hanem társadalmi jelenség.

sajnos az egyik leggyakrabban elkövetett hiba bármely, széles közönséget célzó kommunikáció során, hogy túlbecsüljük a tömegek tájékozottságát... :(

(egyébként teljesen egyetértek a rövid kommenttel, bár egyfajta liberálkonzervatív, és nem jobb- vagy baloldali vagyok :)

márta)) 2012.01.19. 23:56:05

@dany82:
Kedves! A mostani szakértői kormány Matolcsyval az élen??? ugye???
Akit a kormányfőnek már rég meneszteni kellett volna.
hm????

márta)) 2012.01.20. 00:09:50

@-ling:
Nem vitatható, hogy van ilyen.
Elárulom, a többség (legyen másik többség) nem befolyásolható, semmilyen klub, vagy akármi által. A politikáról - főleg a mai helyzetben - igenis van véleményük.
Ha pedig a pártok részéről kiépülne az a bizonyos országos háló - amit a Fidesz anno sikeresen kiépitett - sokkal jobban megértenék, azok az emberek is a politika üzenetét, kik most "CSAK" életminőségük romlásán érzik, vagy inkább úgy fogalmazom, akik szegénységben, kilátástalanságban élnek.
"Virtuális közösség". ) Ez butaság. Azért , mert valaki" tájékozódik, nem jelenti azt, hogy kötődne.
Pl. Én megirom a kommentjeimet, de nem érzem azt, hogy én egy közösséghez tartoznék. Miért is érezném???
Ismeretlen, nem létező?? számomra) képzeletbeli?? közösséghez???
Ez nem így van. Az ilyen képzelgések" senkinek sem válnának hasznára.

márta)) 2012.01.20. 00:13:28

Hörcher Úr! bocs. Irtam, már, hogy Ön elegánsan? nagyon kedves ?!bloggazda.
Főleg mikor szó nélkül kimoderálja a kommentjeimet. Pardon) írás nélkül) így akartam írni.
:(

jócccakát!

villamos alóli kacaj 2012.01.20. 00:47:44

Orbán fel se fogta, hogy ugyan úgy viselkedtek vele szemben mint ahogy ő viselkedik itt az ellenzékkel!
Csak beszart.
Az egészből minden esetre az figyelmet érdemlő amit Chon-Bendit mondott neki:
"....Orbán úr! Én tudom,ha most haza megy azt mondja: kiosztottam pár kokit..." (csak a hülye vigyor hiányzott)!

-ling 2012.01.20. 00:49:08

@márta)):
szíved joga bármit lebutaságozni, vagy az emberi befolyásolhatóságról dolgokat "elárulni", de az ilyesmi nem sokat lendít egy beszélgetésen.

amit írtam kutatásokon alapul, nem találgatásokon, s nem az én véleményemet tükrözi, hanem a valóság sajátosságait. ráadásul nem is valami újkeletű dolog, az emberi természet társadalmi arca már csak ilyen mintakövető féle.

az emberek zöme egyáltalán nem veszi magának a fáradtságot, hogy utánajárjon mélyebb politikai kérdéseknek, vagy bárminek is, ami éppen nem közvetlen érdekeit szolgálja, csakúgy, ahogy pl. a többség azt sem tudja, mi a különbség egy csillag és egy bolygó között.

a többségnek fogalma sincs a politikai / gazdaságpolitikai körök közt játszódó sajátos játszmákról, ahogy azt sem tudja, mekkora összlétszámú a magyar politikusi szféra, vagy hogy miért csinál mást egy párt, mint amit mond.

a többség nincs tisztában a politika üzeneteivel, és nem csupán azért, mert az ilyen üzenetek nem érik meg, hogy bárki is megpróbálja megérteni őket (hiszen kis hazánkban a "nyomoknál nagyobb igazságtartalmú" üzenetek szintjét még nem értük el), hanem, mert olyan gyorsan változnak, és olyan kiterjedt a témaválasztékuk, hogy amúgy sem egyszerű megérteni őket (pontosabban szólva összefésülni mondanivalójukat).
ez nem azt jelzi, hogy ne érdekelné az embereket az ilyesmi, hanem azt, hogy a ráfordítandó energia sokkal több, mint amit rá tudnának, vagy akarnának szánni - és ez egyben ítélet is a politikai üzenetek minőségét illetően: dilettáns, rosszul összeállított, következetlen és ostoba a legtöbb. egyébként: sajnos.

valóban, a polgári körök valamennyivel több tájékozottságot juttattak a hozzá csatlakozók számára. ezzel a polgári körök is épp olyan mintaadók, mint a korábban említett közösségi formációk. kicsit pontosítva: egyoldalú tájékoztatás, befolyásolás. (már maga a név is ilyen befolyásoló féle: polgári kör - el kell ismerni, azért a fidesz lényegesen jobb stratégákat, kommunikációs szakembereket foglalkoztat, mint a vetélytársai, vagy csak nagyon ráérez valaki(?))

de tényleg arra lenne szükség, hogy a többi párt is ezt tegye? osszuk meg még jobban az embereket a félinformációkkal? kötve hiszem.

sajnálom, hogy nem ismered a virtuális közösségek működését, a példád alapján úgy tűnik, még magával a fogalommal sem vagy tisztában. szerintem érdemes lenne utánanézned, és ez alatt nem azt értem, hogy rákeresel erre a két szóra...
(különben pedig képzelgésnek nevezni valamit, amiről nem tudunk, hát szintén nem túl szerencsés)

de talán csak fáradt vagy már, ami nem is csoda ebben az időpontban.

(ferenc, elnézést a durva offolásért, ha gondolja, nyugodtan kitörölheti ezt a bejegyzést, kissé szégyellem is magam miatta)

-ling 2012.01.20. 00:50:36

@villamos alóli kacaj:
el kell ismerni, az a pasi egy echte showman... (én bírom a műsorait)

RepLa 2012.01.20. 01:43:24

Néztem én is tegnap a közvetítést, mert valahogy bennem is volt egy kis várakozás. Hát én sem oldódtam fel attól, amit láttam. Annak ellenére, hogy tudom, az EU-ban a parlament szerepe nem pont az, ami nálunk, vagyis hogy EU szinten nem a parlament a legfontosabb véleményformáló és döntéshozó szerv, ez csak cirkusz. De ezt sokan nem tudják.
Ráadásul sajnos el kell ismerni, OV tud szerepelni, és a lényeget nem értő szemlélők számára lényegében jól szerepelt.

Kíváncsi voltam a Magyar Nemzet cikkeire, és az ottani kommentekbe is beleolvastam......mazochista vagyok. :) A cikk fogalmazásában finomabb, de egy véleményt idemásolok, lássuk hogy élte meg a másik oldal:

copperweed 2012. január 19., csütörtök 10:25
"Mi mást lehet elvárni Gyurcsány elvtársaitól, a Stázi ügynök Merkeltöl, a renegát Sárközitől, a kommunista Barossótól, Bolsevik Párt Központi Bizottsága tagjától, a nyugati kormányokba beszivárgott kommunista ügynököktől?

Ezek a demokrácia ellenségei mind ott ülnek az EU vezetői székeiben és parlamentben, és az Uniót már ízlésüknek megfelelően átalakították Ronald Reagan elnök Evil Empire-vé."

Most mondhatnám, hogy ez beteg, de akkor vele együtt az ország másik felét is betegnek kell tartanom, amit nem akarok. Bevallom, nem tudom értelmezni, hogy hogy lehet ennyire másképp látni dolgokat. Persze igen, megvezetik őket, csak ezt hallgatják, stb., stb., agymosás. Persze. És már ez is félelmetes. De félelmetes az is, ez milyen tömegfegyver, és félelmetes az is, ezzel mennyire nem lehet demokratikus stílusban mit kezdeni, és félelmetes az is, hogy esélyét nem látom az ébredésnek. Mert ennek ország jelentős része mindmáig személyi kultusz függő, legyen bármelyik oldalon is, én viszont értelmes párbeszédek mentén kompromisszumokat kereső, nem gyűlölködő világban szeretnék élni.
S bár ez most valóban nem világlott át az EU Parlement vitanapján, de én mégis érzek némi különbséget az ottani cirkusz mögötti értékrend, és az itthoni közt, ami nekem, liberálisnak szimpatikusabb.

RepLa 2012.01.20. 01:50:52

@RepLa: Az utolsó mondatom így és úgy is érhető, amit nagyon nem szeretnék. Számomra az európai értékrend, a win-win szituációk keresése alapelvárás, és nem ez a pökhendi, hazug, erősebbekkel sunyi, gyengébbekkel bunkó stílus, amit OV és bandája fémjelez.

Csak hogy egyértelmű legyen, hol állok. :)

bkkzol 2012.01.20. 03:43:33

Az OV kormány is csinált sok hibás illetve antidemokratikus intézkedést, de az EU is nagyon kitett magáért, hogy hiteltelen legyen. Vegyék már észre, hogy az a rendszer is csődötmondott amit megint eröltetnek! Mr. Barroso meg menjen szépen haza és erőszekolja meg a saját népét. Ha jól tudom nem egy sikerágazat az országa. Tudom, hogy azoktól kapja pénzt akik a régi rendszer fenntartásában érdekeltek, de mostanság nem túl elegánsan próbálnak hatalomban maradni.
Kik hozták és mikor azokat a törvényeket, hogy EU-s fejlesztések, befektetéseket Kajmán-szigeti és Ciprusi bejegyzésű cégek kapták? Hogy lehet/ett ez?
Ebbe az adópolitákan nem találtak kivetnivalót. Ja, hogy az az érdekkör fizeti a Barroso féle Paprika Jánosokat!?

Bebes 2012.01.20. 03:47:30

@Hörcher Ferenc: "heves és indulatos viták mindenütt vannak. Csak egy apró különbség: ott nem az elefánt meg a bolha..."

Orbán lenne a szerény kis bolha, akit eltipor az elefánt? Bár most az egyszer tudatosan erre játszott, ezt a karaktert elég ritkán láthattuk tőle.
Valahogy nem jött le az elemzéséből, hogy különösebb tét nélküli színi előadásról ír, és nem döntő ütközetről. (Az "autodafé" nemcsak erős túlzás, de fogalmilag sem helytálló.)

Kék az ég 2012.01.20. 07:31:57

@Hörcher Ferenc: Igaza van a politikai vitakultúráról.

A kérdést szerintem azonban az ok-okozati oldalról is vizsgálni kellene.

Én úgy latom, hogy az EU-ban szimplán csak lusták voltak teljesen utána járni és a bírálataikat konkrétan alátámasztani, illetve a hazugságokat/tudatos elferdítéseket helyben számonkérni.

Pl. Orbán állítására az alkotmány elfogadásának idejéről, az államadósság alakulásáról az EU biztosoknak azonnal reagálni kellett volna, hogy nem igaz! Ha ezt nem tudjak akkor milyen tárgyalást is várnak IMF/EU támogatás ügyben?

Az EP hibája tehát nem a vita levezénylése, annak stílusa volt, hanem az elképesztően tájékozatlanok a konkrétumokban a magyar belpolitikai eseményekben, forrásokban

Ahogy Talleyrand mondta "ez nem bűn, hanem hiba volt!"

Kék az ég 2012.01.20. 07:42:05

@márta)):
Egyáltalán nem igaz, hogy Félkészülten várták Orbánt. Épp ellenkezőleg!

Hogyan hagyhattak szó nélkül a szuverenitásról szóló dolgokat ha 8 évig a Fidesz egyenesen követelte az EU kemény beavatkozást, vagy azt, hagy az IMF csináljon programot a magyaroknak?

Akkor nem volt baj a magyar szuverenitás amikor a magyar külügyminiszter, az
EP csoportvezető, az MNB volt elnöke követelte a "beavatkozást"?

mno.hu/migr/martonyi-hazanknak-kulso-jogallami-kontrollra-van-szuksege-468084

index.hu/gazdasag/magyar/jarai060424/

index.hu/kulfold/eu/2010/04/20/szajer_az_eu_ne_turje_el_a_hazugsagokat/

De még azt sem tették szóvá, hogy a MNO nyílt hazugságot fogott az EU-ra hogy miket követelnek a támogatásért cserébe.

Ezek után csoda ha egyes lengyelek, litvánok azt hiszik Orbánnak van igaza a gonosz EU ellen?

2012.01.20. 08:15:45

@Hörcher Ferenc: "Csak egy apró különbség: ott nem az elefánt meg a bolha, stb."

Mivel a fidesz a néppárt része, az pedig kiállt mellette, mivel az EP-ben a jobboldal van többségben, ezt nem így látom.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.01.20. 08:16:24

Az egészben az a legjobb, hogy XXI. századi infomációáramlás mellett Európa úgy tud rólunk mindent, hogy közben semmit nem tud (:

2012.01.20. 08:22:46

@Hörcher Ferenc: "ez a blog a politikai kultúra témájára koncentrál. Bocsánat érte. "

Ha a politikai vitakultúra a témája, akkor azért vigyázhatna arra, hogy tárgyilagos legyen. Ne ragadjuk ki összefüggéseiből a dolgokat.

Amúgy is magyarázatra szorul, miért is vallásos ítéletkihirdetés, kivégzés is volt ez?
Szerintem az ítélethozatal később lesz. Ha majd szakemberek kimondják a lényeget, mik a feltételei az IMF hitelnek.

2012.01.20. 08:27:34

@Kovácsné: A lényeget tudja: van egy ország, melynek miniszterelnöke felrúgja az európai jólneveltség összes látható és látszólagos korlátját. Szidja az EU-t, nácizza a németeket, az EU összeomlásáról vízionál, mint elkövetkező, számára pozitív eseményről.

Majd odamegy, és pénzt nem kér, de követel!
Zsarolja az EU-t, hogy nem fizeti vissza a korábbi hiteleket, ha most nem kap!

Miért kéne megértőnek lenniük???

Mi köze '56-nak, Gyurcsány szemkilövetésének Orbán faragatlanságához?

márta)) 2012.01.20. 08:29:33

@-ling:
Hm. Ön hosszasan boncolgatja, amit sokkal rövidebben is meg lehetne fogalmazni.

"azért a fidesz lényegesen jobb stratégákat, kommunikációs szakembereket foglalkoztat, mint a vetélytársai, vagy csak nagyon ráérez valaki(?))"
Ja. a kommunikáció látványos hiánya. A népbutitás- és kommunikáció nem ugyanaz.

Egyáltalán nem erről van szó, hanem arról, hogy a "többi" párt nem vette a fáradtságot) így egyszerűen megfogalmazva.

Elárulom Önnek) segítve a kutakodásait) a magyar társadalom soha sem volt még ennyire megosztott, mint most, a társadalom egy hatalmas csoportja pedig ennyire rossz hangulatú. Miért is???

Ön hozzászólását a bloggazda nem fogja kimoderálni, hiszen úgy gondolom "egy a gyékény") érti ugye?

A további gondolataira szándékosan nem reagáltam.

márta)) 2012.01.20. 08:32:19

@Kék az ég:
Hagyták, hogy beszéljen. A kormányfő pedig a tőle megszokott formáját hozta, amit már-már szinte művészien ad elő. Ennyi.
Semmi sem dőlt még el. ismétlem.

2012.01.20. 08:32:57

@bkkzol: "Vegyék már észre, hogy az a rendszer is csődötmondott amit megint eröltetnek!"

Oké, megoldás?

Nem kéne pénzért kuncsorogni, és lehetne büszkén, emelt fővel anyázni.
Okos gondolatmenet. A tény az, hogy Magyarország soha nem lehet önálló, hogy a keleti hatalmak nem érdeklődnek Magyarország iránt, amúgy se logikus, hogy Európa közepén miért a kelettől várunk támogatást, és miért jobb egy keleti hatalomnak a követeléseit kielégíteni, valamint, hogy a külkereskedelmünk fele a németekkel bonyolódik!!!

márta)) 2012.01.20. 08:39:10

Még nincs vége: példátlan uniós büntetés fenyegeti Magyarországot

Még mindig napirenden van az Európai Unióban a Magyarország ellen indítandó, Lisszaboni Szerződés hetedik cikke szerinti eljárás, ami végső esetben szavazatjog megvonásával járna"

www.portfolio.hu/gazdasag/meg_nincs_vege_peldatlan_unios_buntetes_fenyegeti_magyarorszagot.161668.html?utm_source=hirstart&utm_medium=portfolio

másoltam) de ki is lehet moderálni. nem gond.
hm???

menőmano 2012.01.20. 08:48:20

Úgy látom, totálisan kezd alakulni a hangulat, megy a cigányozás, zsidózás (is).

menőmano 2012.01.20. 08:50:02

Hörcher Úr!

Mi a baj?? Az, hogy totálisan megsértett, az nem Önnek probléma, hanem Nekem.
oszt.jónapot.Önnek

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.01.20. 08:58:48

@Könnyen elkaptuk, uram!: Azt nem kellene elfelejtenünk, hogy végül is az európai parlamenti képviselőknek is vannak választóik, akik többségükben pont ugyanannyira sötétek, mint az emberek bárhol máshol. A választót, kérem, azt szórakoztatni kell, a tényanyag a választót fárasztja. Kezdem úgy látni a dolgot, hogy a cirkuszi porondra kiállt az Orbán bohóc egy mutatvánnyal meg az európai bohócok egy másikkal, és a saját közönsége mind a kettőt jól megtapsolta. (A közönség szerktorait egyébként 10 méter magas betonfal választja el egymástól, egy másik meg a valóságtól). Orbán bohóc bölcsen tűrte a handabandázó idiótákat, csillagként ragyogva köztük bölcs visszafogottságával. Az európai bohócok jól megleckéztették azt a hülye zsebhitlert abból az izé országból. Ehhez az egészhez végül is tényleg nem kell se ész, se információ, se észérvekre alapozott vita. Az európai jólneveltségről meg annyit, hogy az pont ugyanolyan lózung, mint az amerikai demokrácia, mely utóbbit például soha senkinek eszébe nem jutna elvinni Kínába (: Európának nem az a baja, hogy Orbán Viktor pl. fingik az étteremben, hanem az, hogy milyen példát mutat a politikájával a többi nyakig eladósodott országnak. Európa hihetetlen íven szarja le a sajtószabadságunkat meg az alkotmányunkat (kivéve persze a cirkuszi porond meg a bohócszónoklat szintjét), az érdekli őket, hogy kinek, hol, mennyi pénzt kell majd kicsengetni. Innentől Orbánt akár szimpatikusnak is találhatnám, mint gzadasági szabadságharcost, ha nem tudnám, hogy őt meg csak az érdekli, honnan lehetne annyi pénzt kikuncsorogni ÉS annyi választói szavazatot összeszedni, hogy egy ideig ne kelljen valódi, igazi unorthodox módszerek kitalálásával bajlódnia.

2012.01.20. 10:10:07

@Kovácsné: Na! Ez igen! Szebben összefoglaltad a lényeget, mint a Höchner Ferenc! Gratulálok!

márta)) 2012.01.20. 11:35:16

@dany82:

Éppen ellenkezőleg: a 2009-ben a kormányrúdnál Gyurcsány Ferencet váltó Bajnai Gordon, illetve az általa vezetett szakértői kormány – a lehetőségekhez képest – ismét normális pályára állította Magyarország gazdaságát."

tenytar.blog.hu/2012/01/19/orban_strasbourgban_hazudozas_fegyverletetel_es_kiegyezes#comments

Tudja ugye? miért linkeltem be??? Fejtse meg, ha kérhetem.
köszönöm.

-ling 2012.01.20. 14:37:08

@márta)):
kedves márta, elnézést a tegezésért, nos, azt hiszem én voltam igazából fáradt tegnap éjjel, hogy így elcsúsztam a megszólításssal. :)

nem osztom azt a nézetet, hogy a vitapartnerről, vagy akár az egyes témákról kialakított előítéletek hangoztatása helyettesíti a szükséges érveket. fogalmam sincs mi szükség a személyeskedésre, ha valami, az aztán tényleg sehova sem vezet.
:(

ha nem is tudom önnek bizonyítani, hogy jelen esetben, önnel szemben mentes vagyok az indulatoktól, mégis veszem a bátorságot, és javaslom, olvassa át a társadalmi csapdák (+diagnózisok, ha a kettős kötetet vesszük)) c. hankiss könyvet (a hetvenes évekből), mert bár nem áll feltétlen ellentétben, amit mondunk, ön valamiért mégis azt feltételezi.

bkkzol 2012.01.20. 16:24:26

@Könnyen elkaptuk, uram!: ok! feküdjünk le ismét a németeknek! Eddig mindig jól jöttünk ki a bratyizásból. 1918 ban az ország 2/3-át buktuk 1944-ben a lakosság 1/3-át.
Különben nem is erről írtam mikor a nem működő rendszert hoztam szóba.
Az okos IMF és EU bankárok vezetésével jutott oda ahol van Magyarország, Görögország, Olaszország ... jaj, de jó, hogy megint ők adnak tanácsot! A szomszéd házmester tanácsát olcsobban megúsznánk és kb. annyira hatásos.

Blogger Géza 2012.01.20. 19:19:25

@márta)): Az egyik blogban leírt hülyeséget egy csúsztatásairól hírhedt másik blogban leírt hülyeség semmiképpen nem támasztja alá. "Szakértői kormánynak" valójában azt szokták nevezni, amelyik nem politikusokból, a kormányzó párt tagjaiból, hanem a politikától magukat addig távol tartó szakemberekből áll. A Bajnai kormány ennek döntő többségében nyilvánvalóan nem felelt meg.

márta)) 2012.01.20. 20:12:41

@Blogger Géza:
hm. Már el is felejtettem ezt a szakértői kormány" témát. :)

Csak azért másoltam ide, hogy milyen érdekes) pedig azt a posztot nem én írtam.
Tagnap) Csak az idézőjelet hagytam le.

Tudom, tudom! azt is, hogy a Bajnai némelyeknek semmilyen szinten nem felel meg.
Szakértői .... volt e, avagy sem.)
De úgy gondolom, nem kell analizálni ezt a témát. Már így is túl van "lihegve".
:)

2012.01.20. 22:13:28

@bkkzol: A helyzet teljes félreértése. Nincs választási lehetőség. Most, jelenleg, ebben a pillanatban, hogy írjam még le, hogy nem az a kérdés, hogy a németekkel, vagy nélkülük. Csak a németekkel van JELENE az országnak.
Ha felrúgod az eddigi helyzetet, mi következik? Segít az orosz? Nem úgy néz ki. Segít a kínai? Az sem. Amúgy se hinném, hogy sokkal jobb lenne, ha a kínai küldene ide komisszárt, hogy felügyelje Orbánt.

Vagy Te szeretnéd?

Ha visszautasítod a németeket, a külkereskedelmünk fele veszne. saját ellátásra meg nem tudsz berendezkedni.
Hogy megtermeld a javakat, gép kell, üzemanyag kell, azért fizetni kell.
Az orosz se adja ingyen.
És kapásból visszatérnénk az ötvenes évekbe.

2012.01.20. 22:14:30

@Blogger Géza:
Szia Géza! Mi újság a bocsánatkéréssel?

márta)) 2012.01.20. 22:21:25

@-ling:

elcsúsztam a megszólítással. :)" Vicces.
Még jó, hogy rájött) fáradt volt tegnap éjjel.
Mondjuk, elég hosszú időbe telt. :)
Egyébként) nincs itt szó semmiféle személyeskedésről. Csupán csak arról, hogy Ön nem akarja érteni amit Én írok.
Semmi probléma nincs belőle.
ennyi.

egy_vélemény 2012.01.21. 00:59:40

OFF
Gondolkodom ezen a berlini kritikán: még nem elég erős az ellenzék...valahogy így hangzott.
Nem tudom, képesek vajon felmérni, mikor van ideje a hangsúlyt erre helyezni?
Szerintem, nem ez a legfontosabb most.
Tartok tőle, elveszne a sok bába közt a gyermek.
Megnéztem a felszólalásokat.
DeCiBel szakaszvezetőt -őszintén érdekelne- vajon mivel tunningolták, hogy ennyi időn át képes tartani a hangerőt? Operaénekesek is megirigyelhetnék, ahogy a tüdő- és gégestrapát állja.
Ilyen fizikai leterhelés mellett nem vethető
a szemére, hogy a tartalomra, formára nem tud koncentrálni.
ON

Rodeo36 2012.01.24. 00:33:11

@Könnyen elkaptuk, uram!: ragyogó, ezt a fajta politikai kultúrát még a magyar politikusok nem ismerik, ha a 2006-os döntögetések után azt meri bármelyik ordítani, hogy a Cohn Bendit nem cizellált és randa szavakat használ, azaz kimondja: az orbán egy hülye!!! akkor nem cizellált a mono meg a sok szép újságírójával meg a bayerzsoca a gyilkold a cigányt majd kiáálnnia lungodorm mellé csókolózva hát az gennyes és aljas meg képmutató...azt kapják amit érdemelnek és akkor még a ködmönösöket nem vontuk be ebbe a körbe egy nemlétező párt jólmenő üzlete a kommunista keresztény business...pénzért és ájtatos manóként lopni meg rombolni...egyébként addig jó nekik amíg politikai ideologiai síkon támadják és nem számszakilag egy audit a magyar állammal szemben az egész bandát rács mögé rakná automatikusan 4000 évre

egy_vélemény 2012.01.24. 12:13:28

@Rodeo36: kit látnak szemeim?
Rodeózgatunk, rodeózgatunk itt a portálok között?
:-)
Ott hagytuk utoljára abba a beszélgetést annó, a mandin, hogy elfelejtettél válaszolni apró kérdésemre:
Te mindig befizetted a jövedelmed után az adót?
Emlékszel, ugye?
süti beállítások módosítása